شماره ۳۸۱ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ شهريور
صفحه را ببند
تصادف‌های نمایشی 6 مرد آدم‌ربا

گروه حوادث| مردان سابقه‌دار با ایجاد تصادف ساختگی سناریوی مسلحانه‌ای را اجرایی می‌کردند. 6 مرد مسلح با ربودن صاحب خودرو نقشه سرقت‌های خود را کلید می‌زدند.
آذرماه ‌سال 1392 بود که پرونده سرقت مسلحانه خودرو در اختیار کاراگاهان پلیس قرار گرفت. تحقیقات پلیسی نشان می‌داد که 5سرنشین خودرو 405 در منطقه خادم‌آباد شهریار یک تصادف ساختگی را به نمایش گذاشته‌اند و با تهدید اسلحه کمری قصد داشتند راننده را سوار خودرو خود کنند اما مرد جوان در یک فرصت مناسب توانسته بود فرار کند. این مردان مسلح با سرقت خودرو به سرعت متواری شدند.
همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده سرقت مسلحانه پرونده‌های مشابه دیگری با موضوع «آدم‌ربایی و اخاذی» به پلیس آگاهی ارجاع شد؛ بررسی‌ها نشان می‌داد که مردان سارق با ایجاد تصادف ساختگی در محدوده اتوبان آزادگان به آدم‌ربایی صاحب خودرو دست می‌زنند و سناریوی دزدی خود را به مرحله اجرا می‌گذارند. یکی از این شاکیان به کارآگاهان گفت: «ساعت 22 دوم اردیبهشت‌ماه، در محور اتوبان تهران– ساوه با دو خودر و سواری درحال بازگشت به سمت تهران بودیم؛یک خودرو پژو از پشت سر با من تصادف کرد؛ در حاشیه جاده توقف کردم؛ ناگهان یک جوان از پشت سر مرا گرفت. همزمان با او، چهار نفر دیگر از پژو پیاده شدند. مرا کتک زدند و زیر صندلی عقب خودرو انداختند؛ 300‌میلیون تومان پول درخواست کردند؛ تحت فشار بودم مجبور شدم سه عابر بانک حاوی 120‌میلیون تومان را در اختیارشان قرار دهم؛ ساعت 24:00 بود که پس از بستن چشم‌ها، دست‌ها و پاهایم، مرا به مکان نامعلومی بردند؛ آنها در این مدت مرا تهدید به کشتن می‌کردند. وقتی تمامی پول‌های داخل عابربانک‌هایم را برداشت کردند، ساعت 16:00 فردای آن روز مرا با چشمانی بسته در منطقه شهرک قدس رها کردند و پا به فرار گذاشتند. اسماعیل، یوسف، رضا، حسام، سجاد و محمد از مجرمان سابقه‌داری هستند که در همان مراحل اولیه تحقیقات، به سرقت در محدوده اتوبان آزادگان اعتراف کردند.


تعداد بازدید :  202