شماره ۳۸۱ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ شهريور
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   بهبود تقاضا و مشارکت بیشتر حقوقی‌ها| محمودرضا خواجه‌نصیری مدیر امور بورس‌های سازمان بورس با بیان این‌که آمارها نشان از افزایش مشارکت حقوقی‌ها و ورود نقدینگی‌های جدید به بازار دارد، گفت: با توجه به ارزیابی‌های صورت‌گرفته نقدینگی‌های جدیدی در مسیر بازار است. به گفته او تا پایان شهریور شاهد کاهش عرضه و افزایش مشارکت و بهبود طرف تقاضا با جذابیت قیمت‌ها خواهیم بود.

   17‌درصد سود در یک‌سال| درحالی‌که بورس تهران روند نزولی خود را از دی‌ماه ‌سال گذشته آغاز کرده و از ابتدای ‌سال تاکنون عملکرد ضعیفی نسبت به سایر بازارها از خود به نمایش گذاشته است، اما بررسی روند یک‌ساله این بازار نشان می‌دهد که شاخص کل بورس با 17‌درصد بازدهی در این مدت بهترین عملکرد را در مقابل بازارهای رقیب از خود نشان داده است. در این مدت بازده بازار دلار 6‌/0درصد و سکه 6/12‌درصد افت را تجربه کردند.

   بورس آماده پذیرش پروژه‌های ساختمانی بزرگ| رضا کیانی مدیر تحقیق و توسعه‌ بورس اوراق بهادار ضمن اعلام دریافت تقاضای پذیرش صندوق زمین و ساختمان آویشن از آمادگی بورس تهران برای پذیرش پروژه‌های ساختمانی بزرگ خبر داد. او حداقل سرمایه‌ صندوق‌های پروژه‌ای برای پذیرش در بورس تهران را 1000‌میلیارد ریال عنوان کرد.

 روس‌ها می‌خواهند اولین سرمایه‌گذار خارجی باشند| ایگور واین، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری Renaissance Capital گفت: برداشتن تحریم‌ها به‌طور حتم، گردش مالی بورس تهران را چندبرابر خواهد کرد که پس از آن، بورس تهران شاهد رفت و آمد شرکت‌های بین‌المللی و سرمایه‌گذاران خارجی برجسته خواهد بود. او افزود: دوست داریم اولین شرکتی باشیم که پس از تحریم‌ها با ایران و بازار سرمایه این کشور همکاری کنیم .


تعداد بازدید :  173