شماره ۸۵۱ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر افشا کرد
ساخت و ساز غیرقانونی در باغ 52‌ هزار متری

شهروند|  جلسه دیروز شورای شهر تهران بیشتر تحت‌تاثیر اتفاق‌هایی بود که در روزهای گذشته اتفاق افتاده بودند. یکی از مهم‌ترین موضوعات جلسه دیروز شورای شهر تهران تخریب یک باغ 52‌هزارمتری در منطقه 20 بود که از طرف محمد حقانی، رئیس کمیته محیط‌زیست شورا مطرح شد. به گفته حقانی این ملک در طرح تفصیلی به‌عنوان پارک عمومی تثبیت شده و کمیسیون ماده 7 هم رای به باغ بودن آن داده است. با این حال در این زمین ساخت‌وساز انجام شده است.
او از مسئولان شهرداری پرسید، این ساخت براساس چه توافقی بوده، درحالی ‌که حتی برای ساخت‌وساز پروانه هم صادر نشده است و کمیسیون ماده 5 هم بارها اعلام کرده حق ساخت‌وساز در این باغ وجود ندارد.
حقانی که در نطقی پیش از دستور صحبت می‌کرد، به پیداشدن بدن نیمه‌جان یک رفتگر در پارک کودک به دلیل ضعف عمومی ناشی از گرسنگی اشاره کرد و گفت: این رفتگر ماهانه 200‌هزارتومان حقوق می‌گرفته، درحالی ‌که شهرداری موظف است حداقل پایه حقوق را به کارگرانش بدهد. این گفته حقانی با واکنش نمایند‌گان شهرداری که درجلسه حضور داشتند، مواجه شد. آنها مدعی شدند این خبر مربوط به 5‌سال پیش است، اما حقانی بر صحت خبر خود تأکید کرد و به نمایندگان شهردار تهران گوشزد کرد: «شما خبر ندارید چه اتفاقی برای کارگران خدمات شهری رخ می‌دهد.»
واکنش به گزارش «شهروند»
 درباره شکایت شهرداری از حافظی
گزارش روزنامه شهروند درباره شکایت شهرداری از رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران به علت نطق پیش از دستور با واکنش احمد مسجدجامعی مواجه شد. این عضو شورای شهر تهران به شهرداری تهران یادآور شد که سوال و تذکر «حق نمایندگی» نمایندگان مردم است و باید محترم شمرده شود.
به اعتقاد مسجدجامعی این‌که یک نماینده نطقی کند و متعاقب آن شهرداری از او شکایت کند، «زیبنده نیست و بدعت نادرستی» است که حتی بر رابطه نظارت و اجرا نیز تأثیر می‌گذارد. او ابراز امیدواری کرد، رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران این موضوع را پیگیری کند و مجموعه شهرداری پاسخ مناسبی برای این امر داشته باشد.
ناصر امانی، معاون امور شوراهای شهردار تهران که درجلسه دیروز حضور داشت، در پاسخ به تذکر مسجدجامعی گفت: شهرداری در یک‌سال گذشته این کار را نکرده است. او با تأیید این‌که یکی از معاونت‌های شهرداری تهران از حافظی شکایت کرده بود، این موضوع را مربوط به ‌سال 93 دانست که به گفته او، معاونت امور شوراهای شهرداری از این موضوع مطلع نبود، اما «به محض مطلع‌شدن» موضوع را به شهردار تهران اطلاع داده است و قالیباف هم دستور داده طی یک نامه رسمی شکایت پس گرفته شود.
به گفته معاون شهردار تهران، این رویه در دستور کار شهرداری نیست و مجموعه شهرداری «نقدها را به جان می‌خرد» اما از اعضای شورای شهر تهران هم خواست در تذکر و نطق‌های خود از «جاده عدل و انصاف» خارج نشوند.
هزینه ‌هزار و 300‌میلیارد تومانی ساخت فاز اول شهر آفتاب
از روز برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب همچنان اعضای شورای شهر تهران درباره این مجموعه شهر آفتاب صحبت می‌کنند. دیروز هم محمدمهدی تندگویان درجلسه شورای شهر اعلام کرد، هزینه ساخت نمایشگاه شهر آفتاب ‌هزارو300‌میلیارد تومان شده است. او از این‌که نمایشگاه قبل از پس دادن آزمایش‌های مختلف برای رفع مشکلات به روی مردم باز شده است، انتقاد کرد و درعین ساخت، چنین مجموعه‌ای را هم تحسین کرد و گفت: «قالیباف برای برپایی این نمایشگاه خودکشی کرد.»
تندگویان با توجه به هزینه‌ای که برای ساخت این مجموعه شده است، گفت: هر روزی که در شهر آفتاب نمایشگاه برگزار نشود، «خیانت به مردم» است. او همچنین تأکید کرد که «مصلی جای برگزاری نمایشگاه نیست.» مجتبی شاکری دیگر عضو شورای شهر تهران هم درباره شهر آفتاب گفت: دولت 14‌هزار‌میلیارد تومان به شهرداری بدهکار است و دراین شرایط چرا باید این مجموعه نمایشگاهی «به صورت رایگان» میزبان نمایشگاه کتاب باشد.
احمد مسجدجامعی هم درباره شهر آفتاب تأکید کرد: همه نمایشگاه‌ها باید به این فضا منتقل شود و بعد از این‌که محل دایمی نمایشگاه‌های تهران در پارک‌وی تعطیل شد، شورای شهر باید حواسش باشد فضای آن «تبدیل به برج‌های سر به فلک
‌کشیده نشود.»

 


تعداد بازدید :  165