شماره ۸۳۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
گمشده‌ها
به مناسبت روز پدر؛ پدرانه‌های سیاستمداران جهان

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي طنزنویس [email protected]

یک دیپلمات اسراییلی: پدرم همیشه می‌گفت درستکاری برای یک سیاستمدار بهترین چیز است. به نظر می‌رسد پدرم در مورد همه چیز اشتباه می‌کرد!
پسر چرچیل: پدرم همیشه به من نصیحت می‌کرد که حواست باشد که می‌شود سر همه مردم جهان کلاه گذاشت. بعضی‌ها را می‌شود برای مدت طولانی فریب داد و بعضی‌ها را برای مدتی کوتاه. اما سر مادرت هرگز نمی‌توانی کلاه بگذاری و سر زنت.
جورج بوش پدر: پسرم چطور می‌تواند از من ایراد بگیرد؟ من باباشم!
پدربزرگ پادشاه فعلی عربستان به پدر پادشاه فعلی عربستان: هیچ نوه‌ای نیست که پدربزرگش از خواباندنش این‌قدر خوش خوشانش بشود. بخوابون این لامصب را!
پدر باراک اوباما: بیست‌ سال زحمت کشیدم بچه‌ام را تربیت کردم. آن وقت تا رفت تو کاخ سفید این شد که می‌بینید.
پدر اردوغان: وقتی شنیدم پسرم بعد از مدت‌ها قرار است به دیدن من بیاید، برای شریک کردن دیگران در شادی‌ام فورا صد‌هزار لیر به‌عنوان کمک بلاعوض به مدارس شهر کمک کردم. پسرم آمد و یک هفته اینجا بود. وقتی رفت سیصد‌هزار لیر شیرینی بین مردم شهر پخش کردم!
پدر یک دلسوز فرهنگی در ایران: پسرم به حق که جذب توریست یک مسابقه اقتصادی است و تو باید هر طور شده با جذب توریست مخالفت کنی. از تو انتظار دارم بفهمی که ما در مسابقات اقتصادی نباید شرکت کنیم که مبادا قهرمان شویم. چون با فرهنگ قهرمانی مخالف هستیم و با فرهنگ پهلوانی موافق!
پدر پادشاه بحرین: فرزندم تو به‌عنوان شاه کشور حتما باید سازدهنی زدن را یاد بگیری. این نصیحتی است که باعث سعادت بسیاری در کشور می‌شود. نگو این‌قدر نادانی که نفهمی چرا این نصیحت را به تو می‌کنم. دلبندم وقتی سازدهنی بزنی دیگر حرف نمی‌زنی!
پدر نخست‌وزیر اسراییل: عزیزم برای تولدت یک برنامه هیجان‌انگیز دارم. چون عاشق هیجان و آدرنالین هستی، برایت در برنامه پرش با چتر از هواپیما یک چتر رزرو کرده‌ام. وقتی بپری چترت بعد از چند ثانیه به‌طور خودکار باز می‌شود. اگر باز نشد یک بند کنارت است. بند را می‌کشی و چتر یدکی باز می‌شود. وقتی که به زمین برسی هم یک ماشین شاسی‌بلند منتظرت مانده که تو را بیاورد خانه که شمع‌ها را فوت کنی. اگر احیانا بند دوم را کشیدی و چتر یدکی هم باز نشد بدان دوستانت شوخی‌شان گرفته و چتری در کار نیست. اگر این‌طور شد، بهتر است دیگر منتظر ماشین‌ شاسی‌بلند هم نباشی.
پدر رئیس‌جمهوری فرانسه: یک نصیحتی به تو می‌کنم. اگر می‌خواهی فرزندانت اصولی بزرگ شوند و درستکار باشند، فورا آنها را از کاخ الیزه بیرون کن!
پدر رئیس‌جمهوری مصر: عزیز دلبندم. اگر روزی در کشور خدمات اینترنت ارایه کردی و قیمت آن را صد دینار مقرر کردی و کسی گفت چه ارزان حتما اینترنتش خوب نیست فورا قیمت همان اینترنت را با همان خدمات به چهارصد دینار افزایش بده تا فورا همه منتقدان وضع نت آن را خریداری کنند.


تعداد بازدید :  306