شماره ۸۳۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
افسران مبارزه با مواد مخدر افغانستان در ایران آموزش می‌بینند

ایرنا|  رابط مبارزه با موادمخدر ایران و افغانستان گفت كه 15 تن از افسران پلیس مبارزه با موادمخدر افغان امروز(شنبه) برای آموزش‌های عملیاتی در این زمینه به ایران اعزام می‌شوند.
سردار «محمودرضا پورمنصور»، در كابل گفت: این افسران برای مدت 10روز به ایران اعزام خواهند شد و این اعزام‌ها برای مبارزه موثرتر با موادمخدر در سطح منطقه در آینده نیز ادامه خواهد یافت.
او گفت: 10 تن از پزشكان افغانستان نیز كه در زمینه درمان معتادان فعال هستند، با دو تن از پزشكان تاجیكستان برای آموزش‌های تخصصی در زمینه درمان معتادان به ایران اعزام می‌شوند كه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی كشورمان مسئولیت آموزش این پزشكان اعزامی را پذیرفته است.    پورمنصور افزود: ایران و افغانستان توافق كرده‌اند تا در دو مقطع دیگر افسران مبارزه با موادمخدر افغان به ایران اعزام شوند كه در دوره دوم افسران میانی و در دوره سوم افسران بلندپایه در سطح مدیریت مبارزه با موادمخدر اعزام خواهند شد.
سال گذشته 10 تن از كارشناسان مبارزه با موادمخدر افغانستان برای پشت سرگذاشتن یك دوره آموزشی در زمینه «جی‌ای‌اس» یا تجزیه و تحلیل داده‌های ماهواره‌ای و نیز چگونگی بررسی و تحقیق از جزییات زمین‌های زیر كشت خشخاش، به ایران اعزام شدند.  او گفت: ایران با افغانستان در زمینه‌های مختلف مبارزه با موادمخدر به‌ویژه با خانم «سلامت عظیمی» وزیر مبارزه با موادمخدر افغانستان، همكاری‌های نزدیكی داشته‌اند و روند این همكاری‌ها رو به تعمیق و گسترش است.
پیشتر وزیر مبارزه با موادمخدر افغانستان، از همكاری‌های پلیس ایران با افغانستان در زمینه مبارزه با موادمخدر سپاسگزاری كرده و گفته بود كه ایران همواره دركنار افغانستان بوده است.
به گفته پورمنصور ایران قرار است اردوگاه «فنیكس» معتادان كابل را به تجهیزات ورزشی و ده‌ها‌ هزار جلد كتاب تجهیز كند و بخشی از این اقدام‌ها انجام شده و بخش پایانی آن به‌ زودی انجام خواهد شد.

 


تعداد بازدید :  274