شماره ۸۳۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
بازگشت دوباره زمستان
هوا 12 درجه سردتر می‌شود
بعد از 35 روز از فصل بهار، استان‌های اردبیل و گیلان شاهد بارش برف خواهند بود. در استان مازندران، شمال غرب و مناطق دامنه جنوبی و شمال شرقی نیز افت دما همراه با باران پیش‌بینی شده است

شهروند| زمستان باز می‌گردد. زمان زیادی نمی‌گذرد از بارش‌هایی که غرب و جنوب‌غربی کشور را زیر سایه سیل برد و دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ را سفیدپوش کرد، حالا قرار است زمستان دوباره بازگردد و بهار را به سرما گره بزند. روزهای سردی که بنابر پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، کاهش 7 تا 12 درجه‌ای هوا به همراه بارش باران و حتی کاهش 15 درجه‌ای دما در سه استان را به همراه می‌آورد.
سازمان هواشناسی در اطلاعیه شماره 9 که روز چهارشنبه منتشر شد، پیش‌بینی کرد: «بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌بینی نشان می‌دهد که در روز جمعه تا شنبه (امروز) به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی روی دریای خزر، کاهش دمای 7 تا 12 درجه سلسیوس به همراه بارش باران، در برخی نقاط با احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید برای استان‌های مذکور پیش‌بینی می‌شود. در روز جمعه دریای خزر مواج خواهد بود.» این پیش‌بینی‌ها، حکایت از بازگشت سرما در آخرین روز هفته را داشتند. پیش‌بینی‌هایی که می‌گفتند، به دنبال عبور سامانه‌ای سرد و زودگذر از شمال کشور یعنی در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران کاهش دمای 15 درجه را از صبح امروز (شنبه) شاهد خواهیم بود و بارش برف پس از گذشت 35روز از فصل بهار بار دیگر شهرهای سردسیر استان اردبیل، ییلاقات گیلان و مسیرهای کوهستانی این مناطق را سفیدپوش خواهد کرد. به گزارش خبرآنلاین، احتمال بارش برف درحد سفیدپوش شدن در گردنه‌های جاده هراز و چالوس نیز وجود دارد اما با پایان فعالیت بارشی سامانه قبلی که بارش‌های قابل توجهی را داشت و با جاری‌شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها و ایجاد خسارت به تأسیسات و بخش کشاورزی همراه بود و متاسفانه این خسارات در بعضی از استان‌ها بسیار سنگین گزارش شده است، امیدواریم مسئولان و مردم برای چنین مواقعی از آمادگی بیشتری برخوردار باشند.

 


تعداد بازدید :  734