شماره ۸۳۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
گزیده خوانی

پیش‌فروش خودرو فقط با مجوز رسمی| محمود نوابی، معاون وزیر صنعت با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو گفت: در آیین‌نامه جدید به چگونگی پیش‌فروش، خدمات پس از فروش، ارتقای رتبه نمایندگی‌ها، نحوه رسیدگی به شکایات، خواب و توقف خودرو در تعمیرگاه‌ها و نمایندگی‌های مجاز شرکت‌های خودروساز توجه شده؛ درحالی‌که در آیین‌نامه قدیمی فقط به موضوع خدمات پس از فروش توجه شده بود. نوابی افزود: شمول این آیین‌نامه که از ۲۸ فروردین ۹۵ برای اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ شد، خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت است و نقطه قوت آن توجه به حقوق مصرف‌کننده خودرو است.
برای اقتصادی کردن حمل‌ونقل سختگیری می‌کنم| عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در نشست اخیر خود با مسئولان صنعت هوانوردی کشور اعلام کرد: به اقتصادی کردن صنعت حمل‌ونقل کشور مصمم هستم و مدیریت بازرگانی برای توسعه صنعت هوانوردی لازم است. او ادامه داد: هرچه فشار سیاسی در این زمینه بود، من تحمل کرده‌ام و می‌کنم و نگران حرف‌هایی که در رسانه‌ها و صداوسیما مطرح می‌شود، نیستم. این صنعت باید در همه بخش‌ها اقتصادی باشد.وزیر راه و شهرسازی همچنین تاکید کرد که برای اجرای طرح‌های خود در راستای اقتصادی کردن صنعت حمل‌ونقل و ازجمله افزایش سرمایه ایرلاین‌ها و... بسیار سختگیر است.
کره‌ای‌ها با تیم 300 نفره آماده سفر به ایران می‌شوند| «پارك گئون هی» رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی برای توسعه تبادلات اقتصادی دو كشور به ایران می‌آید. این موضوع درحالی رخ می‌دهد که کره‌ای‌ها از تدارک یک تیم گسترده اقتصادی برای سفر به ایران خبر داده و به منابع رسانه‌ای خود گفته‌اند که یك هیأت 300 نفره از بازرگانان و مسئولان اقتصادی کره‌جنوبی در جریان سفر رئیس‌جمهوری این كشور به تهران او را همراهی خواهند كرد.
لبنیات گران شد| قیمت لبنیات باز هم افزایش یافت. چندی پیش عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه در صحبت‌های خود به بازار روسیه و گران بودن محصولات ایرانی اشاره کرده بود. این درحالی است که علی رجبی، دبیر انجمن صنایع لبنی با رد ادعای عسگراولادی گفته است هر‌سال با توجه به میزان تورم، افزایش هزینه حمل‌ونقل افزایش در قیمت‌ها وجود دارد و درحال حاضر نیز 3 برند 5‌درصد به قیمت محصولات خود اضافه کرده‌اند و بقیه هنوز قیمت خود را افزایش نداده‌اند.

 


تعداد بازدید :  193