شماره ۸۳۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
پرافتخارترین تیم‌ لیگ برتر غرق در بحران
استیماچ هم رفت پیش فرکی
رسول کربکندی در گفت‌وگو با «شهروند»: مشکل سپاهان، مدیریت است

شهروند|  پرافتخارترین تیم لیگ‌برتر بدترین فصل تاریخ خود را در این روزها تجربه می‌کند. کار به جایی رسیده که ایگور استیماچ از این باشگاه جدا شد و باشگاه نیز در اقدامی عجیب قاسم زاغی‌نژاد را جایگزین وی کرد.
آغاز با فرکی و ادامه با استیماچ
سپاهان فصل جدید را با سرمربیگری حسین فرکی آغاز کرد. سرمربی قهرمان فصل گذشته لیگ در 12 مسابقه موفق شد 5 برد، 5 تساوی و 2 شکست در کارنامه‌اش ثبت کند ولی درعین ناباوری این تیم را ترک کرد و جایش را به ایگور استیماچ کروات داد. کارنامه استیماچ در 21 بازی به‌عنوان سرمربی سپاهان قابل قبول نبود. 3 برد، 9 مساوی و 9 باخت ماحصل عملکرد استیماچ در باشگاه سپاهان بود. درنهایت استیماچ با باخت تحقیرآمیز مقابل الاتحاد عربستان استعفا داد و باشگاه نیز استعفای او را پذیرفت. با توجه به شرایط اخیر، فعلا قاسم زاغی‌نژاد دستیار فرکی و استیماچ به‌عنوان سرمربی سپاهان انتخاب شده است.
حواشی پرتعداد
درتمام فصل جاری لیگ‌برتر سپاهان حواشی زیادی داشته است. مهم‌ترین دلیل حواشی این فصل زردپوشان اصفهانی مربوط به محرم نویدکیا بود. کاپیتان باسابقه سپاهان وقتی پس از چند هفته دوری به اردوی تیمش برگشت، اعلام کرد نه‌تنها با فرکی که با همه ارکان باشگاه مشکل دارد. فرکی بعدها اعلام کرد دلیل اصلی رفتنش از سپاهان محرم بوده است. ازسوی دیگر ناکامی‌های سریالی سپاهان، باعث ایجاد اختلاف میان نویدکیا و استیماچ شد تا جایی که این دو به صورت لفظی درگیر شدند و درنهایت نویدکیا کنار رفت. نویدکیا تنها بازیکن بزرگ سپاهان نبود که با استیماچ مشکل داشت.‌ هادی عقیلی هم از هفته بیستم لیگ‌برتر کنار گذاشته شد و در مقاطعی گردان و خلعتبری نیز مشکلاتی با این مربی داشتند. همه این اتفاقات تمرکز لازم را از پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ‌برتر گرفت و کارش را به این‌جا کشاند.
دیدگاه کارشناسی
رسول کربکندی، پیشکسوت فوتبال اصفهان درباره ناکامی‌های سپاهان به «شهروند» می‌گوید: «سپاهان در ابتدای فصل هزینه زیادی متقبل شد و ازسوی دیگر درحالی ‌که تیم بد نتیجه نگرفته بود، فرکی را کنار گذاشتند. موضوع مهم دیگر عدم ثبات مدیریتی در این باشگاه است که لطمه زیادی به سپاهان زد. سپاهان در گذشته یکی از باثبات‌ترین تیم‌ها بود اما اکنون چنین شرایطی ندارد.» او در ادامه می‌افزاید: «من فکر می‌کنم مجموعه باشگاه در جمع‌کردن حواشی موفق عمل نکرد و ضربه سختی به تیم وارد شد. شاید بهتر بود استیماچ خیلی قبل‌تر سپاهان را ترک می‌کرد اما به ‌هرحال ماهی را هروقت از آب بگیرید، تازه است.»

 


تعداد بازدید :  213