شماره ۸۳۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
سرعت زیاد اتوبوس در محور تربت حیدریه 2 کشته و 42 مجروح برجای گذاشت
واژگونی مرگبار اتوبوس دانش‌آموزان

شهروند| اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر در محور تربت حیدریه به دولت‌آباد واژگون شد. این حادثه 2 ‌کشته و 42نفر مجروح برجای گذاشت. مسافران این اتوبوس دختران شهرکرد بودند که به سمت مشهد مقدس می‌رفتند.  
انحراف مرگبار
ساعت 48: 15 دقیق روز پنجشنبه 2 اردیبهشت گزارش واژگونی اتوبوس در محور تربت حیدریه به سمت مشهد مقدس روی پل کمربندی به اطلاع ماموران پلیس، اورژانس و امدادگران هلال‌احمر تربت حیدریه رسید.
این حادثه دلخراش 42 مصدوم و دو فوتی برجای گذاشت که 23نفر از مجروحان به بیمارستان نهم دی و 17نفر دیگر به بیمارستان رازی منتقل شدند.  سخنگوی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی با بیان این‌که یکی از کشته‌ها دانش‌آموز و دیگری سرپرست این دانش‌آموزان بوده است، گفت: درپی این حادثه نیروهای هلال‌احمر و امدادونجات وارد عملیات شدند و 12نفر از این دانش‌آموزان توسط اکیپ‌های امدادونجات پایگاه شهید بهروز زاوه و کامه تربت حیدریه و سایر مصدومان نیز توسط اورژانس به بیمارستان شهدای 9 دی و بیمارستان رازی تربت حیدریه منتقل شدند.  مجتبی محمودی تصریح کرد: این اتوبوس حامل دانش‌آموزان 16 تا 18ساله شهرکردی بود که از آموزشگاه تربیت بدنی کوثر این شهر به مشهد آمده بودند و در راه بازگشت به شهرکرد دچار حادثه شدند.
 بازگشت هوايي دختران دانش‌آموز حادثه‌ديده
دانش آموزان دختر شهركردي حادثه‌ديده در ماجراي واژگوني اتوبوس در اين شهرستان، در عصر پنجشنبه، از طريق پرواز عازم اصفهان شدند. حسن قرباني اظهار كرد: با هماهنگي مسئولان اين شهرستان، استانداري و اداره كل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوي، 32 تن از اين دانش‌آموزان كه از بيمارستان 9 دي تربت حيدريه ترخيص شده‌اند، صبح جمعه با اتوبوس به مشهد اعزام شدند تا از طريق هوايي راهي شهر و ديار خود شوند.  بنا به گفته منابع بيمارستاني تربت حيدريه، مصدوميت اين دانش‌آموزان چندان جدي نبوده و به صورت سرپايي درمان و از بيمارستان مرخص شدند.  مدیر کل دفتر وزارتی آموزش‌وپرورش با بیان این‌که در این حادثه 2 دانش‌آموز جان خود را از دست دادند، به باشگاه خبرنگاران گفت: با تلاش مسئولان آموزش‌وپرورش خراسان، معاونت پرورشی و عوامل محلی از خانواده داغدار این 2 دانش‌آموز دلجویی و مقدمات انتقال آنها برای مراسم تشییع در شهرکرد را فراهم می‌کنند.    وی درپاسخ به این پرسش که «آیا این اردو دارای مجوز از آموزش‌وپرورش بود؟»، گفت: بله، این اردو کاملا قانونی و با هماهنگی آموزش‌وپرورش شهرکرد بود و اتوبوس هم در مسیر قانونی خود درحال تردد بود.  
فاضل درپاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که «به چه دلیل این اردو با اتوبوس انجام شده و از طریق قطار انجام نشده است؟»، عنوان کرد: اتوبوس هم وسیله نقلیه است که تعداد زیادی از مردم از آن استفاده می‌کنند و متاسفانه حادثه باعث این اتفاق ناگوار شده است.   مدیر دفتر وزارتی آموزش‌وپرورش با بیان این‌که به نمایندگی از وزیر آموزش‌وپرورش در مشهد مقدس حضور دارم تا کار انتقال دیگر دانش‌آموزان به شهرکرد را انجام دهم، گفت: وزیر آموزش‌وپرورش ضمن همدردی با خانواده داغدار عزیزان از دست رفته با دیگر دانش‌آموزان تلفنی صحبت کرد و پیگیر آخرین وضع این دانش‌آموزان است.
علت حادثه بررسی شد
سرهنگ داوود قاسميان، جانشين رئيس پليس راه راهور ناجا گفت: حوالی ساعت 16 پنجشنبه در كيلومتر 25 كمربندی تربت حيدريه يك دستگاه اتوبوس واژگون شد.  وي با اشاره به اين كه اتوبوس حامل 44 سرنشين از مشهد درحال حركت به سمت شهركرد بود، تصريح كرد: متاسفانه در اين حادثه 2 تن كشته شدند.  قاسميان گفت: علت اين حادثه عدم توانايی در كنترل وسيله‌نقليه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.  برابر اعلام پليس‌راه خراسان‌رضوی تمامی سرنشينان اين اتوبوس دانش‌آموزان دختر يكی از هنرستان‌های شهركرد بوده‌اند.


تعداد بازدید :  230