شماره ۸۳۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
میز خبر

احیا و مرمت برج آزادی همچنان ادامه دارد
برج آزادی در انتظار سنگ مرغوب
شهروند|  مرمت و ساماندهی برج آزادی، نماد تهران همچنان ادامه دارد، ناظران و مسئولان ساماندهی آن می‌گویند، این‌‌بار عجله‌ای برای تمام‌شدن کار ندارند.
احمد حکیمی‌پور در بازدید از روند بازسازی برج آزادی با بیان این‌که سومین‌بار است که بازسازی برج آزادی در دستور کار مشترک آزادی و مدیریت برج قرار گرفته است، افزود: برج آزادی یکی از نمادهای ملی و مکانی است که به نماد پیروزی و آزادی درکشور شناخته شده است.
او با بیان این‌که برج آزادی به دلیل نوع معماری و خاطره جمعی ملت ایرانی یکی از دروازه‌های مهم تهران است، ادامه داد: در دوره اول شورای شهر چکه‌کردن آب از دیواره برج آغاز شد و بارها شهرداری تهران برای بهسازی و مرمت این بنا هزینه‌ کرد، بدون این‌که وظیفه قانونی در این زمینه داشته باشد اما مشکل چکه‌کردن آب حل نشد.
این عضو شورا ادامه داد: نهایتا پیرو جلسات با مسئولان امر در‌سال گذشته مقرر شد که معاونت فنی و عمرانی شهرداری وارد عمل شود و بهسازی اصولی برج را در دستور کار قرار دهد.
رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر با بیان این‌که این‌بار برای مرمت برج آزادی عجله‌ای نداریم و زمان را فدای کیفیت نمی‌کنیم، افزود: درحین مرمت مشکلاتی ازجمله عدم تطابق سنگ زمینه با سنگ بدنه برج ایجاد شد که مجددا سنگ‌ها کنده و درحال نصب هستند.
این چندمین‌بار است که برج آزادی نماد تهران، مرمت می‌شود.  یکی از مشکلات اصلی این سازه نفوذ آب به پی آن از منابعی است که بعد از سال‌ها هنوز شناخته نشده و به‌رغم هزینه‌های سنگین مشکلات آن پس از مرمت و طرح‌های ساماندهی پیشین ادامه داشته است.

معاون شهردار تهران خبر داد: ۶۵ باغ در تهران براساس تبصره ماده۶ در اختیار مردم قرار گرفت
مهر| معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت:  طبق تبصره ماده۶، حکم تصرف ۶۵ باغ به نفع مردم و شهروندان صادر شده است.
مجتبی عبداللهی، این خبر را اعلام کرده و گفته زمانی که مالکی در باغی که بالای ۲‌هزار مترمربع است و قصد ساخت‌وساز دارد، پرونده‌اش به سازمان بوستان‌ها و برای کمیسیون ماده ۷ فرستاده می‌شود.
او افزود: «کمیسیون ماده ۷ با حضور تندگویان نماینده شورای شهر، مختاری رئیس سازمان بوستان‌های شهر تهران و بنده به‌عنوان نماینده شهردار تهران برگزار می‌شود و در این خصوص تصمیم گیری می‌شود. »
به گفته معاون خدمات اجتماعی شهرداری تهران، بیشتر کارشناسان بررسی باغات را زنان تشکیل می‌دهند به دلیل این‌که به گفته او آنها دقت نظر بیشتری دارند: «این کارشناسان پس از بررسی‌ها اگر درختی در باغی به عمد قطع شده باشد، گزارش داده و پس از آن مالک به دادگاه فرستاده می‌شود. »
عبداللهی همچنین گفت: «در نهایت فرد خاطی به ۶ ماه تا ۳‌سال حبس محکوم خواهد شد.  همچنین باید به اندازه ۲ برابر بن درخت، درخت غرس کند.  در بند دوم نیز مالک خاطی ۳ برابر بن درخت جریمه می‌شود و در برخی موارد که باغ بسیار تخریب شده است، تمامی بندها اعمال می‌شود. »
به گفته معاون شهردار تهران اگر باغ به گونه‌ای تخریب می‌شود که مالک ضمن جریمه به دادسرا فرستاده شده و مشمول تبصره ماده ۶ می‌شود، در این صورت حکم تصرف باغ به نفع مردم و شهروندان خواهد بود.  عبداللهی درباره این‌که تاکنون ۶۵ باغ در شهر تهران مشمول این تبصره شده اند، هم گفت: «براساس این تبصره نیز ۶۰ باغ را در تهران خریداری کرده‌ایم که به همین منظور در سالجاری تا ۱۱۵‌میلیارد تومان برای باغات کن از طرف شورای شهر اجازه خرید گرفته ایم. »

نرخ جدید کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی در سال۹۵ ابلاغ شد
مهر|  از روز اول اردیبهشت نرخ جدید کرایه‌های تاکسی ابلاغ و در خطوط تاکسیرانی اجرایی
 شده است.
پس از تأیید نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی در شورای حل اختلاف و با ابلاغ شورای شهر تهران به شهرداری، از روز اول اردیبهشت‌ماه ۱۵‌درصد به کرایه‌های تاکسی افزوده شد.  همچنین به‌طور متوسط نرخ بلیت مترو ۲۳‌درصد و نرخ بلیت اتوبوس ۱۵‌درصد افزایش داشته است. از روز گذشته نصب برچسب‌های جدید بر روی خودروهای تاکسی آغاز شده است. رئیس شورای شهر تهران درخصوص افزایش ۲۳‌درصدی نرخ بلیت مترو گفت:  قیمت پایه بلیت مترو بسیار پایین بود و با توجه به این‌که هزینه‌های بهره‌برداری از مترو بالاست، در بررسی دوباره نرخ بلیت مترو افزایش ۲۳‌درصدی به تصویب رسید. احمد حکیمی‌پور عضو دیگر شورای شهر تهران نیز درخصوص این افزایش گفته است:  برخی از اعضای شورا با این میزان افزایش بلیت مترو موافق نبودند، اما این نرخ در صحن شورا به تصویب رسید و در شورای حل اختلاف نیز تأیید شد. او گفت:  ۲۳‌درصد افزایشی که در‌سال ۹۳ اعمال شده به‌طور متوسط است و براساس طول مسافت، نرخ‌های بلیت مترو متفاوت خواهد بود.


تعداد بازدید :  218