شماره ۸۳۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

فروش ۲برابری اوراق قرضه بورس| روح‌الله حسینی‌مقدم معاون ناشران و اعضای شرکت بورس در گفت‌وگو با بلومبرگ اعلام کرد: درحالی‌ که ایران شرکت‌های بیشتری را تشویق می‌کند تا با صدور اوراق قرضه بازار سرمایه را عمق بیشتری ببخشند، ارزش فروش اوراق قرضه ایرانی امسال دوبرابر خواهد شد. انتظار می‌رود تا مارس 2017، 30 پیشنهاد جدید با مجموع ارزش 10‌میلیارد دلار در بورس مطرح شود. 8 مورد فروش در ‌سال 94 به ارزش (درمجموع) 5‌میلیارد دلار اتفاق افتاد. بازار بدهی ما امسال رشد قابل توجهی خواهد داشت.
آزادی دهک اول و دوم سهام عدالت| محمدجواد شیخ، مدیرعامل کارگزاری سابق سهام عدالت گفت: دارندگان دهک اول و دوم سهام عدالت، طی 10‌سال گذشته و با احتساب سود سهام‌ سال 94 نیمی از ارزش سهام عدالت را به حساب خزانه پرداخت کردند و نیمی دیگر از آن مشمول تخفیف مقام معظم رهبری شده، به همین دلیل براساس قانون باید زمینه آزادسازی این سهام در‌ سال‌جاری فراهم شود.
بازار سهام ایران حبابی نیست| محمدرضا پورابراهیمی عضو شورایعالی بورس با بیان این‌که بورس ایران بازاری فراواکنشی و هیجانی است، تصریح کرد: بازار سهام ایران حبابی نیست، بازار سهام به دلیل برآورد نشدن انتظارات بیش ازحد خود با درجا زدن نماگرهای خود مواجه شده است. بازار سرمایه ایران به دلیل پیچیدگی ساختاری و عمقی، بازاری فراکنشی است که به اخبار و شایعات تأییدنشده بیش ازحد واکنش نشان می‌دهد.
عرضه اولیه نخستین صکوک اجاره دولت| رضا غلامعلی‌پور معاون توسعه بازار فرابورس ایران از عرضه اولیه نخستین صکوک اجاره دولتی در بازار ابزارهای نوین مالی به دنبال عرضه موفق اسناد خزانه اسلامی در فرابورس ایران خبر داد و گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی در‌ سال‌جاری با توجه به تجربه موفق عرضه اسناد خزانه اسلامی در فرابورس ایران، درنظر دارد برای نخستین‌بار با استفاده از اوراق اجاره، بخشی از بدهی‌های خود به شرکت هواپیمایی ماهان و صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز را تسویه کند.
رشد 38‌درصدی ارزش معاملات فرابورس| در فروردین جاری، 5‌هزارو530‌میلیون ورقه بهادار به ارزش 31‌هزارو532‌میلیارد ریال در بازارهای پنجگانه مورد معامله قرار گرفت که نسبت به مدت مشابه‌ سال قبل از رشد 38‌درصدی ارزش و افت 2‌درصدی حجم معاملات حکایت دارد. فرابورس ایران نخستین‌ماه از ‌سال 95 را با رشد 38‌درصدی ارزش معاملات نسبت به فروردین‌ماه 94 به پایان رساند. درهمین حال بررسی معاملات فروردین‌ماه بازارهای فرابورس ایران نشان می‌دهد درحالی ‌که در بازار اول بالغ بر 625‌میلیون سهام به ارزش یک‌هزارو273‌میلیارد ریال دادوستد شده و این ارقام درمقایسه با ماه مشابه‌ سال قبل با افت همراه بوده است، اما در بازار دوم با افزایش ارزش معاملات سهام روبه‌رو بوده‌ایم.


تعداد بازدید :  220