شماره ۸۳۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
بازار جهانی

درآمد کاربران از پست‌های فیس‌بوکی
فیس‌بوک به دنبال راه‌هایی نو برای کاربران خود است تا بتوانند از پست‌هایشان در شبکه کسب درآمد کنند. یک نظرسنجی میان کاربران در این هفته انجام شد که به انواع روش‌هایی که کاربران می‌توانند از آن پول به دست آورده یا به رشد یک اتفاق کمک کنند، می‌پرداخت. یکی از این روش‌ها اضافه کردن بخش ظرف انعام، محتوای مربوط به برند و به دست آوردن بخشی از درآمد تبلیغاتی که فیس‌بوک از پست‌ها به دست می‌آورد، بود. همچنین این نظرسنجی نظر کاربران را درباره اضافه شدن دکمه‌ای با عنوان Call to action می‌پرسید. به کمک این دکمه کاربر می‌تواند به دنبال‌ کننده‌های خود امکان انجام کمک‌های مالی را بدهد. همچنین نظر آنها را درباره «بازارحامیان» پرسید، جایی که کاربران می‌توانند به دنبال تبلیغ‌کننده‌ها بگردند تا از آنها حمایت کنند.

واقعیت مجازی در لپ‌تاپ‌های جدید
ایسر هفته قبل چند محصول برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی و نوت‌بوکی پیشرفته را به بازار عرضه کرد. درهمین راستا Switch Alpha 12 نام لپ‌تاپ جدید ایسر با صفحه کلید جداشونده است که بدون فن خنک‌کننده عرضه شده و لذا بسیار بی‌سروصداست. نوت‌بوک
Predator17X محصول تازه دیگری است که برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی تهیه شده و از قابلیت overclocking پشتیبانی کرده و دارای کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX980 است. پشتیبانی از هدست‌های واقعیت مجازی شرکت‌های مختلف مانند  Oculus Rift و HTC Vive هم در این رایانه پیش‌بینی شده است.

ساخت گوشی مخصوص کارگران
بیشتر گوشی‌هایی که این روزها در ویترین فروشگاه‌ها خودنمایی می‌کنند، نمی‌توانند انتخابی مناسب برای برخی از افراد همچون کارگران ساختمانی، معدنکاران و آنهایی که با شغل‌هایی اینچنینی سروکار دارند، باشد. آنها به گوشی‌هایی نیاز دارند که درکنار مشخصات فنی قابل قبول، از بدنه‌ای مقاوم در برابر هرگونه آسیب و ضربات احتمالی برخوردار باشند. از این‌رو، کمپانی  DeWalt که سال‌هاست در زمینه تولید ابزارآلات فعالیت دارد، به تازگی از گوشی هوشمند جان سختی رونمایی کرده است. این گوشی که DeWalt MD501  نام خواهد داشت، به‌گونه‌ای طراحی شده است که افراد می‌توانند آن را به مدت 30دقیقه و تا عمق دومتری آب، نگه دارند. همچنین، MD501  قادر است در دمای 20 درجه سانتیگراد زیر صفر و 60 درجه سانتیگراد بالای صفر، روشن بماند. از دیگر سرسختی‌های این گوشی می‌توان به جان سالم به‌دربردن از سقوط از ارتفاع 2متری اشاره کرد. در زیر این ظاهر نسبتا خشن، مشخصاتی همچون پردازنده چهار هسته‌ای MT6735 مدیاتک با سرعت کلاک 1.3 گیگاهرتز، فضای رم 2 گیگابایتی، نمایشگر اچ‌دی با پوشش گوریلا گلس 3، حافظه داخلی 16 گیگابایتی، دوربین اصلی 13 و سلفی 5 مگاپیکسلی، باتری 3020 میلی‌آمپر ساعتی و قابلیت شارژ وایرلس Qi جای گرفته است.

درآمدزایی 20‌میلیارد دلاری گوگل برای آلفابت
با اتمام فصل اول‌ سال ۲۰۱۶ میلادی، کمپانی آلفابت گزارش مالی خود را منتشر کرد که براساس آن کمپانی موفق شده تا سود خالص 4.2‌میلیارد دلاری را از درآمد 20 میلیارد دلاری کسب کند. براساس اطلاعات ارایه‌شده این هلدینگ موفق شده تا درآمدی 20 میلیارد دلاری را کسب کند که درمقایسه با مدت مشابه ‌سال پیش از آن افزایشی ۱۷‌درصدی را نمایش می‌دهد. سود خالص کسب‌شده توسط آلفابت قریب به 4.2‌میلیارد دلار است. درآمد عملیاتی گوگل نیز درمقایسه با مدت مشابه ‌سال گذشته افزایشی ۲۰‌درصدی را شاهد بوده و به 5.3میلیارد دلار رسیده است. براساس گزارش مالی منتشرشده، گوگل به تنهایی بخش بزرگی از درآمد کسب شده توسط آلفابت را تامین می‌کند، به‌طوری ‌که بیش از 20.1‌میلیارد دلار از کل درآمد کسب شده توسط آلفابت توسط گوگل عاید این هلدینگ شده است.

 


تعداد بازدید :  191