شماره ۸۳۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
رویداد

تامين ايمني به‌عنوان يك نياز اساسي در انجام پروژه‌هاي عمراني
فاطمه‌زهرا رفیقی- ساری| مهندس حيدر نوروزي در دوازدهمين جلسه HSE صنعت ساختمان كه با محوريت برگزاري همايش ملي ايمني، محيط‌زيست و بهداشت محيط، كار در صنعت ساختمان برگزار شد، ضمن تاكيد بر اثربخشي همايش و پرهيز از هرگونه هزينه بدون بازده خاطرنشان ساخت: بايد هدف اصلي ما از برگزاري همايش، كاهش حوادث ساختماني و توجه به محيط‌زيست باشد و صرف هرگونه هزينه‌اي بدون بهره‌برداري به‌ويژه در سالي كه به‌نام اقتصادمقاومتي نام‌گذاري شده، اصلا قابل‌توجيه نيست.
به‌گزارش روابط‌عمومي اداره‌كل راه‌وشهرسازي استان‌مازندران، مهندس نوروزي يادآور شد: با رشد جمعيت در دنيا، در ساخت ساختمان‌ها نيز تحولات عمده‌اي به‌وجود آمده است كه اين تحولات خطرات ناشي از كار را در ساختمان‌ها به اوج خود رسانده است و همه‌ساله بسياري از كارگران مشغول در ساختمان‌ها را كشته و مجروح مي‌كند. احتمال وقوع حوادث را به كلي نمي‌توان از بين برد ولي با رعايت بعضي نكات ايمني و حفاظتي مي‌توان آن را به مقدار قابل‌توجهي كاهش داد. بدين‌معني كه به‌وسيله مديريت صحيح و طرح نقشه از قبل و كنترل روش‌هاي انجام كار، مي‌توانيم به هدف‌هاي حفاظتي خود برسيم.
در ادامه اين نشست مهندس قرباني، رئيس سازمان نظام‌مهندسي ساختمان استان نيز ضمن ارایه گزارش از اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته آمادگي كامل سازمان نظام مهندسي استان را براي برگزاري همايش اعلام و تلاش درجهت حفظ نيروهاي انساني و منابع مادي از سوانح و حوادث محيط‌هاي كاري را خواستار شد.
در خاتمه نيز مهندس نوروزي ضمن تقدير از عملكرد سازمان نظام مهندسي ساختمان به‌ويژه هيات‌مديره دوره هفتم خواستار تداوم اين روند و حضور مستمر و موثر سازمان نظام مهندسي در عرصه‌هاي سازندگي و پيشرفت استان شد.

ابراهیم‌زاده در جلسه هم‌اندیشی مدیران:   اقتصادمقاومتی در شرکت گاز مازندران یک اصل است
علی جعفری‌گرجی- مازندران| مدیرعامل شرکت گاز مازندران در جلسه هم‌اندیشی با مدیران ستادی، به ویژگی‌های اقتصادمقاومتی اشاره کرد و گفت: در راستای اقتصادمقاومتی مدیریت هزینه‌ها در شرکت گاز مازندران یک اصل است.
به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت گاز مازندران، «محمداسماعیل ابراهیم‌زاده» با اشاره به سیاست‌های کلی نظام و تأکید مقام‌معظم‌رهبری درخصوص توجه به اقتصادمقاومتی، تصریح کرد: در شرکت گاز مازندران بیش از پیش به مدیریت‌هزینه‌ها توجه خواهد شد.
ابراهیم‌زاده با تأکید بر کنترل هزینه‌ها در سطح شرکت به‌عنوان اثرگذارترین مولفه در بحث تحلیل هزینه‌ها اظهارداشت:   کارشناسان برنامه‌ریزی هزینه در سازمان باید تمام تلاش خود را به‌کار گیرند تا از حداکثر ظرفیت‌های سازمانی استفاده کنند.
وی در این راستا افزود: کنترل هزینه و تحلیل آن در سطح سازمان، موجب ارتقای عملکردها و بهینه‌سازی فعالیت‌ها می‌شود.
ابراهیم زاده، وصول مطالبات را یک اصل بسیار مهم در شرکت گاز مازندران دانست و با بیان این‌که 80‌درصد مطالبات به هدفمندی یارانه‌ها تعلق می‌گیرد به‌طلب 171‌میلیارد تومانی شرکت گاز مازندران از مشترکین اشاره و تصریح کرد: مشترکین گاز طبیعی با پرداخت به‌موقع گازبها، ما را در توسعه گازرسانی به مناطق محروم کمک و یاری کنند.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران تصریح کرد: برای حصول نتیجه و موفقیت در کارها باید برنامه‌ریزی اصولی داشته باشیم و به‌گونه‌ای عمل کنیم که آنچه از گذشتگان به ما رسیده است را در وضع و شرایط بهتری به آیندگان تحویل دهیم.
وی با تأکید بر لزوم شفاف‌سازی فعالیت‌ها و حفظ سلامت سازمانی، آموختن فرهنگ سازگاری با محیط اداری را امری مهم ارزیابی کرد و افزود: رسالت و هدف اصلی سازمان که همان خدمتگزاری و جلب رضایت مردم است، باید با همت و تلاش همه کارکنان و به بهترین شکل ممکن محقق شود.
ابراهیم‌زاده، اظهار داشت: نیروهای آموزش‌دیده و متخصص با بهره‌گرفتن از تکنولوژی، کیفیت و سرعت را سرلوحه کار خود قرارداده تا بتوانند بهترین خدمات را به مشتریان گاز طبیعی ارایه‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: مشارکت‌جویی و هم‌افزایی ذات سازمان‌های موفق و کارآمد است و با مشارکت‌جویی، شفافیت و استفاده از فناوری اطلاعات، می‌توانیم سازمانی پویا، موفق و نوآور داشته‌باشیم.
ابراهیم‌زاده با بیان این‌که شرکت گاز تحقق صیانت از حقوق مردم و تکریم ارباب‌رجوع را یک اصل در تحقق اهداف سازمانی خود می‌داند، افزود: در تحقق این هدف، امیدواریم به راهکارهای مناسب در راستای تکریم جامعه هدف که از سوی کارکنان خدوم این شرکت به اجرا خواهد آمد، دست یابیم.


تعداد بازدید :  223