شماره ۸۳۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
استان

جشنواره حامیان آب شهریار وارد مرحله بعد شد
جشنواره دانش‌آموزی حامیان آب با هدف آموزش روش‌های درست مصرف آب و مزایای گسترش شبکه فاضلاب با همکاری آموزش و پرورش شهریار برگزار می‌شود.
دومین مرحله جشنواره دانش‌آموزی حامیان آب با مشارکت اداره آموزش و پرورش شهرستان شهریار برگزار شد.
این جشنواره عروسکی که با هدف آموزش روش‌های درست مصرف کردن آب و حفظ محیط‌زیست با اجرای طرح فاضلاب در دی‌ماه‌ سال پیش آغاز به‌کار کرده بود در ‌سال جدید نیز برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در سالن شهید کافی شهرستان شهریار برگزار شد.
جشنواره حامیان آب پیرو تفاهمنامه آبفای شهریار و اداره آموزش‌وپرورش این شهرستان تا اردیبهشت‌ماه برای دانش‌آموزان مقاطع مختلف شهریار اجرا می‌شود.    
بهره‌برداری
 از چاه جدید اسدآباد شهریار
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شهریار از بهره‌برداری چاه‌جدید در اسدآباد شهریار خبر داد و گفت: این چاه به عمق ٢٠٠متر حفاری شده است و مجوز برداشت ١۴لیتر آب در ثانیه را دارد.
داود سمیعی‌زنوزی گفت: در سال‌های گذشته به دلیل کاهش بارندگی‌ها و افت شدید سطح آب در سفره‌ها و نیز رانش در لایه‌های زمین در اسدآباد مشکلاتی برای شهروندان به وجود آمده‌بود. به همین خاطر تأمین و جبران کمبود آب آشامیدنی مورد نیاز عملیات جابه‌جایی و حفاری یک حلقه چاه جدید با اولویت در دستورکار امور آبفای شهریار قرار گرفت.
در سال‌های گذشته رانش زمین منجر به انحراف، بریدگی لوله جدار و درنهایت از مدار خارج شدن چاه آب آشامیدنی در اسدآباد ‌می‌شد و برای شهروندان مشکلات کم‌آبی ایجاد می‌کرد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شهریار با اشاره به تأمین هزینه عملیات حفاری، تجهیز و بهره‌برداری چاه مذکور از محل اعتبارات جاری شرکت افزود: چاه مذکور به عمق ٢٠٠متر حفاری شده است و مجوز برداشت ١۴لیتر آب در ثانیه را دارد.
وی تأکید کرد: با بهره‌برداری از این چاه ظرفیت تولید افزایش می‌یابد. اما با توجه به کاهش بارندگی‌ها، افت شدید آب در سفره‌های زیرزمینی‑ و نیز کاهش دبی آب چاه‌ها به‌ویژه حتی این چاه جدید امیدواریم مردم منطقه در میزان و نوع مصرف‌های خود تجدیدنظر و روش‌های درست مصرف‌کردن آب را در خانواده رعایت کنند.
سمیعی‌زنوزی، یکی از ویژگی‌های این چاه را نوع لوله‌های آن عنوان کرد و گفت: در گذشته برای لوله‌گذاری چاه‌ها از لوله‌های فولادی استفاده می‌شد اما در چاه جدید اسد‌آباد، لوله‌های یوپی‌وی‌سی  (UPVC)به‌کار رفته است.

معاون خدمات‌شهری  شهرداری قدس خبر داد:  جمع‌آوری و جابه‌جایی 91هزار و 100تن زباله   در سال94
فرزاد شاه‌بهرامی از جمع‌آوری و جابه‌جایی 91هزار و 100تن  زباله از سطح شهرستان قدس در طول‌ سال 94 خبر داد.
معاون خدمات‌شهری شهرداری قدس در تشریح عملکرد این معاونت در طول ‌سال 94 گفت: پرسنل زحمتکش و خدوم حوزه خدمات شهر در راستای ارایه خدمات مطلوب به شهروندان در‌ سال گذشته 91هزار و 100تن  زباله را از سطح مناطق یک و 2 و نواحی مختلف شهر جمع‌آوری کردند و به سکوی زباله انتقال دادند. شاه‌بهرامی افزود: از این میزان زباله تولید شده 83هزار و 640 تن به صورت دستی و 7460تن به صورت مکانیزه از سطح معابر و در منازل جمع‌آوری شد.
وی تصریح کرد: با توجه به آمار و ارقام ارایه شده از سوی مناطق دوگانه و نواحی چهارگانه شهرداری قدس، بیشترین حجم جمع‌آوری زباله با7420تن در مردادماه و کمترین حجم جمع‌آوری زباله با 6636 تن مربوط به ماه‌های مهر لغایت بهمن سال94 بوده و درمجموع به‌طور میانگین روزانه 249 تن زباله از سطح شهرستان جمع‌آوری شده است.
ایشان در ادامه به سایر فعالیت‌های صورت‌گرفته توسط این معاونت در ‌سال 94 اشاره و خاطرنشان کرد:  لایروبی انهار موجود در سطح شهر به مقدار 14 هزار و 330تن،شست‌وشو معابر به‌میزان 142هزار و 56مترمربع، شست‌وشوی جداول به طول351هزار و 324 متر، جاروی مکانیزه معابر هر شب، تسطیح زمین‌های خالی201 مورد و جمع‌آوری نخاله به مقدار 12هزار و 692 تن، شست‌وشو و تنظیف باکس‌های زباله به تعداد12هزار و 540عدد، شست‌وشوی تابلوها و پنل‌های تبلیغاتی سطح شهر به‌صورت ماهیانه، 62مورد نصب دریچه، جمع‌آوری شاخ و برگ درختان به تعداد 767 سرویس، رفع 2740مورد آبگرفتگی و جمع‌آوری 275مورد لاشه حیوانات و... ازجمله اقداماتی است که توسط پرسنل خدوم این معاونت در سطح شهرستان انجام شده‌است.


تعداد بازدید :  245