شماره ۸۳۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
تهیه طرح‌ هادی برای کلیه روستاهای بالای 20خانوار مازندران

 مازندران| مدیرکل بنیاد مسکن مازندران از تهیه طرح‌ هادی مصوب برای تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان خبر داد.
سیدمجید‌ هاشمی در نشستی با خبرنگاران گفت: از مجموع 3200روستای دارای سکنه استان مازندران ۲۳۴۰روستا دارای بالای 20خانوار جمعیت بوده که برای تمامی این روستاها طرح‌ هادی مصوب تهیه شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با تأکید بر کمک بیشتر دولت برای اجرای طرح‌های‌ هادی روستایی، گفت: تاکنون در بیش از 800 روستای استان طرح‌ هادی حداقل برای یک‌بار اجرایی شده است.
وی با بیان این‌که طرح مسکن‌مهر در شهرهای زیر 25‌هزار نفر مازندران برعهده بنیاد مسکن است، افزود: امیدواریم تا پایان امسال 16‌هزار و 629 واحد مسکن مهر شهری را به متقاضیان تحویل دهیم.
مدیرکل بنیاد مسکن مازندران، تأمین مسکن برای نیازمندان، بازسازی مناطق آسیب‌دیده، تهیه، تنظیم و اجرای طرح‌ هادی روستایی، مقاوم‌سازی مسکن روستایی و صدور سند مالکیت در روستاها و شهرهای کمتر از 25‌هزار نفر را ازجمله مأموریت‌های مهم و اجرایی بنیاد مسکن برشمرد و گفت: تاکنون بیش از 144‌هزار خانواده روستایی جهت احداث و مقاوم‌سازی مسکن به‌بنیاد مسکن سراسر استان مراجعه کرده که از مجموع این تعداد متقاضی، 127‌هزار و 547نفر جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل استان معرفی شده و 120‌هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند.
هاشمی اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی، قرض‌الحسنه تعمیر مسکن روستایی، نظام فنی و روستایی، اجرای طرح جامع تأمین مسکن اقشار کم درآمد، مدیریت حوادث رخ داده در استان و آزادسازی حریم رودخانه‌ها را ازجمله فعالیت‌های حوزه معاونت بازسازی و مسکن روستایی مازندران برشمرد.
مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با اشاره به این‌که در‌سال گذشته برای 14‌هزار و 189خانوار روستایی و 808خانوار شهری (شهرهای زیر ۲۵‌هزار نفر) سند مالکیت صادر شد، گفت: تاکنون بیش از ۲۵۰‌هزار خانوار روستایی موفق به دریافت سند مالکیت روستایی شده‌اند.
هاشمی درباره حفظ معماری سنتی و باارزش گفت: روستاهای کندلوس‌نوشهر و جواهرده‌رامسر در لیست روستاهای با ارزش قرارداشته و روستای عالم‌کلا سوادکوه‌شمالی برای قرارگرفتن در لیست روستاهای با ارزش معرفی شده است.
وی افزود: روستاهای کنتا، فریمک و زروم از دیگر روستاهایی هستند که برای قرار گرفتن در لیست روستاهای با ارزش معرفی می‌شوند زیرا بافت معماری این روستاها تا حد زیادی حفظ شده‌است.


تعداد بازدید :  244