شماره ۸۳۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
همزمان با سفر نخست‌وزير ايتاليا به ايران صورت گرفت
افزايش فروش محصولات شرکت فولاد مبارکه اصفهان به‌ايتاليا

  بهروز راعی- اصفهان| گروه فولاد مبارکه اصفهان تفاهمنامه‌اي را با شرکت مارچگالياي ايتاليا درخصوص فروش محصولات اين شرکت به طرف ايتاليايي امضا کرد که اين تفاهمنامه بين بهرام سبحاني، مديرعامل فولادمبارکه اصفهان و آنتونيو مارچگاليا، مديرعامل شرکت مارچگاليا مبادله شد.
در جريان حضور نخست‌وزير ايتاليا، به همراه هيأت‌اقتصادي اين کشور در اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و کشاورزي ايران، تعدادي قرارداد، تفاهمنامه و موافقتنامه بين شرکت‌هاي ايراني و ايتاليايي به امضا رسيد.
دکتر بهرام سبحاني در حاشيه امضاي این توافقنامه با اشاره به اين‌که طبق اين توافقنامه فروش محصولات فولادمبارکه و فولادهرمزگان به شرکت مارچگالياي ايتاليا افزايش خواهد يافت، اظهارداشت: شرکت مارچگاليا به‌نوعي رقيب فولادمبارکه محسوب مي‌شود چون داراي خطوط نورد سرد، گالوانيزه و... است و درمجموع بزرگترين توزيع‌کننده فولاد در اروپاست. اين شرکت از گذشته از فولادمبارکه محصول خريداري کرده و حالا درخواست افزايش سهميه خريد خود را از فولادمبارکه دارد که توافق کرديم تا سقف ماهانه 80‌هزار تن انواع ورق و تا سقف 30‌هزار تن اسلب فولادهرمزگان را به اين شرکت بفروشيم. پيشتر سهميه خريد مارچگاليا از فولادمبارکه کمتر و ماهانه حدود 60‌هزار تن بود اما هم‌اکنون بر سر افزايش اين سهمیه توافق کرديم.
مديرعامل شرکت فولادمبارکه با اشاره به اين‌که مارچگاليا در خطوط پايين‌دستي داراي نورد سرد، گالوانيزه و قلع‌اندود است، ورق‌نوردگرم را از فولادمبارکه خريداري مي‌کند و در کارخانه خود به نورد سرد تبديل مي‌کند و در خطوط لوله‌سازي خودش مورداستفاده قرار مي‌دهد يا تبديل به گالوانيزه و رنگي کرده و در اروپا توزيع مي‌کند.
به‌گفته دکترسبحاني، با توافقنامه امضاشده با مارچگاليا حدود 900‌هزار تن محصولات فولادمبارکه به اين شرکت فروخته خواهد شد که ارزش آن بالغ‌بر 400ميليون يورو خواهد بود.
مديرعامل شرکت فولادمبارکه اصفهان با بيان اين‌که فولادمبارکه صادرات 2 ميليون تن محصول را در‌ سال‌جاري هدف‌گذاري کرده‌است، اضافه کرد: ‌سال قبل برنامه صادرات 5/1 ميليون تن بود که توانستيم 20‌درصد بالاتر از برنامه يعني حدود 8/1 ميليون‌تن صادرات داشته‌باشيم. اميدواريم با بهبود شرايط و اجراي برجام و رفع تحريم‌ها هدف صادرات 2 ميليون تني امسال نيز محقق شود.
سبحاني درخصوص آخرين وضعيت همکاري فولادمبارکه با شرکت دانيلي ايتاليا نيز تصريح کرد: فولادمبارکه درحال‌حاضر برنامه‌ها و قراردادهاي توسعه مختلفي دارد. ازجمله احداث يک واحد نورد گرم و همچنين يک واحد ريخته‌گري اسلب نيز درحال‌ساخت داريم. پروژه فولاد سپيددشت و توسعه آن نيز در دست اجراست و در همين حال توسعه فولادهرمزگان نيز برنامه‌ريزي شده است. در اين برنامه‌ها و قراردادها نيز شرکت‌هاي مختلفي ازجمله شرکت‌هاي دانيلي و اس‌ام‌اس دماگ به‌عنوان تامين‌کنندگان تجهيزات حضور دارند.
بنابر همين گزارش در جريان سفر نخست‌وزير ايتاليا به ايران، قرارداد تأمين تجهيزات فني و خدمات به منظور احداث واحد فولادسازي 5/1ميليون تني به ارزش 350ميليون يورو بين شرکت فولاد بوتياي ايرانيان (زيرمجموعه ميدکو) و شرکت دانيلي ايتاليا و قرارداد احداث يک نيروگاه برق 450مگاواتي نيز در استان کرمان به ارزش 237ميليون يورو بين شرکت فولاد بوتياي ايرانيان و شرکت فاتا ايتاليا به امضا رسيد.

 


تعداد بازدید :  236