شماره ۸۳۰ | ۱۳۹۵ شنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
روایتی از مسلمان‌شدن 5 زن موفق در آمریکای لاتین

یک پایگاه آمریکایی که در زمینه معرفی زنان موفق آمریکای‌لاتین فعالیت دارد، به سراغ ۵ تن از زنانی رفته است که بر اثر آشنایی با تعالیم اسلامی مسلمان شده‌اند.
به‌نقل از حوزه، در زمانه‌ای که اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی همانند ویروسی درحال گسترش در سرتاسر دنیاست و سیاستمداران غربی نیز با اهانت به مسلمانان و ایجاد ترس از اسلام در میان مردم و تحریک مردم هیزم به آتش اسلام‌هراسی می‌ریزند،  مسیحیان و پیروان ادیان دیگر در کشور‌های آمریکای‌لاتین با ‌سرعت رو به رشدی به اسلام می‌گروند. آنها همچنین یکی از بزرگترین دسته مهاجران در آمریکا را تشکیل می‌دهند.
در این مجال کوتاه با 5تن از زنان مسلمان آمریکای‌لاتین صحبت کرده و علت و دلیل گرویدن آنها به دین و اعتقادات اسلامی را پرس‌وجو شدیم.

در اسلام زن و مرد در پیشگاه الهی برابر هستند
سینتیا یانز، یک مسلمان آمریکایی کوبایی‌تبار است که در شهر میامی زندگی می‌کند و در 14 سالگی به دین اسلام گرویده است. او درباره دلیل گرویدن به اسلام می‌گوید: می‌توان گفت مشکلاتی که با مسیحیت کاتولیک داشته‌ام باعث شد جذب اسلام شوم و اسلام به سوالاتی که داشتم به خوبی پاسخ می‌داد. در دین اسلام هیچ تفاوتی میان زن و مرد در پرستش و عبادت خداوند وجود ندارد و در پیشگاه الهی هر دو برابر هستند و این مسأله نظر مرا به خود جلب کرد.
او که به حرفه عکاسی مشغول است، می‌گوید: من همیشه از آنچه مردم از آن وحشت دارند، عکسبرداری می‌کنم. الان در دنیایی زندگی می‌کنیم که وحشت از حملات تروریستی زیاد شده و مردم سرتاسر دنیا این جنایات را به اسلام نسبت دهند و آنچه بیشتر مردم درباره اسلام نمی‌دانند، این است که درک آنها از اسلام کاملا مخالف اسلام واقعی است. اسلام دین صلح و رحمت است و کسانی که چنین اعمال وحشتناکی مرتکب شده‌اند، کاملا خلاف گفته‌های قرآن عمل می‌کنند.

وحدانیت خدا در اسلام
آمیلیا ویلچز که یک شهروند آمریکایی گرویده به اسلام با تبار دومینیک و نیکاراگوئه‌ای است، می‌گوید: آنچه بیش از همه مرا به اسلام جلب کرد، دیدگاه وحدانیت خدا در دین اسلام است. خداوند خالق یکتا و پروردگاری است که بر عرش‌اعلی نشسته است. مسأله وحدانیت خدا همیشه مشکلی بود که من با مسیحیت داشته‌ام.
آمیلیا که در بازار تولید لباس فعالیت می‌کند و طراح لباس زنانه است، می‌گوید: من مجموعه جدید لباسی تولید کرده‌ام که در عین زیبایی و مدرنیته، به سبک‌ لباس‌های محجوب و فروتنانه، بلند و پوشیده هستند.

تعریف دنیای پس از مرگ در اسلام ماریانا آگولرا یک آمریکایی‌مکزیکی
ماریانا آگولرا که یک آمریکایی مکزیکی است درباره دلیل جذابیت اسلام می‌گوید: آنچه در اسلام توجه مرا به خودش جلب کرد توضیح مرگ و دنیای پس از آن بود. چراکه پس از مرگ مادرم همیشه دنیای پس از مرگ برایم سوال بود و اعتقادات اسلامی باعث شد که به حس آرامشی دراین‌باره برسم.
او که یک وبلاگ‌نویس است و وبلاگی درباره سبک لباس محجوب دارد، می‌گوید: لباس‌های محجوب و پوشیده تنها مخصوص زنان مسلمان نیست، البته جذابیت آن برای زنان مسلمان بیشتر است اما هدف اصلی من این بوده که تمام زنان را به این‌جا جذب کرده و با آنها ارتباط برقرار کنم تا ما زنان همدیگر را حمایت کنیم.

اسلام گمشده من بود
شالیا نیوس یک آمریکایی پورتوریکویی گرویده به اسلام است و درباره گرایش به اسلام می‌گوید: همیشه یک گم شده در زندگی داشتم. بسیاری از دوستانم معتقدان پروپاقرص مسیحیت بودند و مرا برای ملاقات به کلیسا و کشیش دعوت می‌کردند اما نمی‌توانستند اعتقادات خود را به درستی اثبات کنند. ولی زمانی که با دوستان مسلمانم صحبت می‌کردم، اعتقادات و سخنانشان همیشه واضح و روشن بود و با استقبال آنها روبه‌رو می‌شدم.
او در ادامه می‌گوید: در تمام عمر تصور می‌کردم که تنها مسلمان پورتوریکویی در آمریکا هستم و این مسأله برایم مشکل‌ساز شده بود. اما زمانی که با دیگر مسلمانان آمریکای‌لاتینی آشنا شدم فهمیدم که می‌توان فرهنگ قومیتی را همراه اسلام حفظ کرد و اسلام از آن زمان برایم رنگ‌وبوی دیگری گرفت.

ارتباط با پروردگار در دین اسلام
ماریزا پینا یک مسلمان پرتوریکویی دیگر نیز دلیل گرویدن به اسلام را ارتباط با خدا معرفی کرده و می‌گوید: آنچه مرا به اسلام جذب کرد رابطه قدرتمند با پروردگار و هدایت الهی بود. پیش از این‌که به اسلام بگروم احساس می‌کردم که بیهوده به دور خودم می‌چرخم، اما امروز که مسلمان هستم، زندگی‌ام صرف خدمت به دیگران می‌شود.
او که مدرس سلامت و تندرستی زنان مسلمان است، می‌گوید:   من سلامت و تندرستی و غذاهای سالم را براساس روش زندگی پیامبر اسلام(ص) تدریس می‌کنم. من غذای سالم را با عقاید اسلامی همراه کرده تا در کنار داشتن روحی سالم و عبادت پروردگار تن سالمی نیز داشته باشیم.

 


تعداد بازدید :  116