شماره ۸۰۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۰ اسفند
صفحه را ببند
بیانیه پایانی مجلس خبرگان چهارم:
شعارهای انقلاب باید از انحصار گروه‌ها خارج شود

در بیانیه نوزدهمین اجلاس رسمی دوره چهارم مجلس خبرگان تاکید شده است که پس از انتخابات، نوبت منتخبان مردم است که سپاسگزاری شایسته را در خدمت صادقانه به مردم و کشور محقق سازند.
به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس خبرگان بر مطالب زیر تاکید می کنند. مجلس خبرگان رهبری، ضمن قدردانی ویژه از تمامی مجریان و ناظران دست‌اندرکار برگزاری این دوره از انتخابات تاکید می‌کند اینک که انتخابات دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی در‌ سال «همدلی و همزبانی دولت و ملت» با شور و حرارتی وصف‌ناپذیر، برگزار و بار دیگر وجود مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته شد؛ حال نوبت منتخبان مردم است که به فرموده رهبر معظم انقلاب، سپاسگزاری شایسته را در خدمت صادقانه به مردم و کشور و نظام اسلامی محقق سازند؛ ساده‌زیستی، پاکدستی، حضور پیوسته در جایگاه مسئولیت، ترجیح منافع ملی بر خواسته‌های شخصی و جناحی، ایستادگی شجاعانه در برابر مداخلات بیگانه، واکنش انقلابی به نقشه‌های بدخواهان و خائنان، منش جهادی در اندیشه و عمل و در یک جمله، کار برای خدا و در راه خدمت به خلق خدا را برنامه دایمی خویش در دوران این مسئولیت بدانند و به هیچ قیمت از آن تخطی نکنند. همچنین در این بیانیه تاکید شده است: در شرایط کنونی کشور، در صورتی می‌توان از آینده‌ای روشن سخن گفت و دل‌ها را با امید و نشاط، گرم داشت که شعارهای انقلاب را از انحصار گروه‌ها، خارج کرده و بر محور قانون اساسی و ولایت فقیه، همه امت را برای ساختن کشوری سرافراز، آباد و مستقل، بسیج نموده و ضمن توجه به این اصل که تقویت جریان فتنه و اصحاب آن، خط قرمز انقلاب است؛ با سعه صدر و گشاده‌رویی و وحدت و همدلی از آنچه به تقابل و تعارض نیروهای فداکار و انقلابی می‌انجامد و در ‌نهایت، جبهه انقلاب را در برابر
ضد انقلاب، تضعیف می‌کند، بپرهیزیم. در ادامه این بیانیه آمده است: صیانت، تعمیق و گسترش فرهنگ اسلامی و مبارزه با ابتذال فرهنگی، عامل بقا و تداوم حیات سیاسی اجتماعی و هویت ملی و انقلابی ما خواهد بود. لذا بر همگان؛ به‌ویژه بر دولت و دستگاه‌های مسئول لازم است که در کلیه عرصه‌ها به پاسداری و دفاع از فرهنگ غنی اسلامی و مبارزه با نابسامانی‌ها و توطئه‌های فرهنگی و حرکات ساختارشکنانه در شکل‌های مختلف که هدف آن کم‌رنگ کردن ارزش‌های انقلاب است، تلاش کنند. این بیانیه همچنین می‌افزاید: ضمن تقدیر از خدمات سه قوه؛ از دولت محترم می‌خواهیم با دقت و احتیاط در نحوه اجرای برجام و توافقات صورت گرفته در راستای رفع تحریم‌ها اقدام نماید و ضمن اجتناب از توسعه بازار مصرف برای بیگانگان و توجه به اولویت‌ها و نیازهای اصیل، بداند که راه نجات کشور از مشکلات، اتکال به لطف لایزال الهی، اجرای صحیح سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تکیه بر دانش بومی و توانمندی داخلی است و باید به نحوی عمل کرد که جامعه از روحیه مصرف‌گرایی، اشرافی‌گری و آنچه موجب اشتهای کاذب است؛ دور بماند. مجلس خبرگان رهبری، موفقیت بیشتر دولت، دستگاه‌های مختلف و همه مسئولان خدمتگزار را از درگاه خداوند مسألت می‌نماید و امیدوار است که مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی پیوسته در راستای تحقق شعارهای انقلاب اسلامی، آرمان‌های حضرت امام(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری در عرصه‌های گوناگون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بیش از پیش تلاش ‌کنند و به‌خصوص در ایجاد اشتغال برای جوانان و تسهیل شرایط ازدواج و گشایش در معیشت مردم همت گمارند. همچنین رئیس مجلس خبرگان رهبری در مراسم اختتامیه آخرین اجلاسیه دوره چهارم خبرگان رهبری با بیان این‌که ماهیت و هویت نظام حاکمیت ولایت فقیه از نظر دنیا یک نظام ناشناخته است، اظهار کرد: وظیفه اصلی مجلس خبرگان تعیین رهبری و مراقبت از استمرار شرایط بقا رهبر است ولی وظیفه دیگر آن مراقبت از هویت حاکمیت فقیه است. آیت‌الله محمد یزدی با بیان این‌که به راه‌یافتگان مجلس خبرگان پنجم تبریک می‌گویم، گفت: ۹۷‌درصد نمایندگان مجلس خبرگان پنجم همفکران شما اعضای خبرگان هستند و به ولایت فقیه براساس مبانی فقهی که ما به آن معتقد هستیم، اعتقاد دارند و امیدواریم این مجلس به وظایف خودش به درستی عمل کند.


تعداد بازدید :  225