شماره ۸۰۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۰ اسفند
صفحه را ببند
ورود سامانه بارشی به کشور

بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، بیانگر استقرار جریان‌های جنوبی و مرطوب همراه با گذر امواج تراز میانی جو از جنوب و جنوب شرق کشور طی 3 روز آینده است که سبب تداوم ناپایداری‌ها به صورت رگبار باران، همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور خواهد شد که در مناطق مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست.
شدت بارش امروز در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و نیمه جنوبی خراسان رضوی خواهد بود. همچنین از امروز تا پایان هفته شرایط برای وقوع رگبار و رعد و برق و وزش شدید باد در دریای عمان و شرق خلیج فارس مهیا بوده و دریای عمان و شرق خلیج فارس مواج هستند. از روز جمعه با ورود یک سامانه بارشی به کشور در برخی مناطق شمال غرب، غرب و تا اواخر وقت این روز در دامنه‌های البرز غربی، ابرناکی رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان ‌و بلوچستان، خراسان‌جنوبی، نیمه جنوبی خراسان‌ رضوی، برخی مناطق استان‌های فارس و جزایر جنوبی خلیج‌فارس تا روز جمعه ادامه خواهد داشت که در مناطق مستعد بارش تگرگ نیز دور از انتظار نیست که بر این اساس آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در برخی استان‌ها وجود دارد. آسمان تهران امروز کمی ابری، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 22 و 11 درجه سانتیگراد و در روز جمعه 21 اسفند، کمی ابری، در اواخر وقت ابری، همراه با وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 23 و 12 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. در شبانه‌روز گذشته اهواز مرکز استان خوزستان با بیشینه دمای 27 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی 5 درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی هفته گذشته چهارمحال و بختیاری و اردبیل، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.


تعداد بازدید :  166