شماره ۸۰۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۰ اسفند
صفحه را ببند
رئیس‌ جمهوری پس از غرس یک اصله نهال و در جمع خبرنگاران مطرح کرد:
ضرورت برخورد قاطع با آسیب‌زنندگان به جنگل‌ها، طبیعت و محیط‌زیست

رئیس‌جمهوری همزمان با هفته منابع طبیعی و پس از غرس یک اصله نهال، همگان را به تلاش در مسیر نهضت بزرگ حفاظت از محیط‌زیست و گسترش فضای سبز فرا خواند و تاکید کرد: تقویت کارهای فرهنگی و فرهنگسازی در حوزه اهمیت و جایگاه محیط‌زیست و ضرورت حفظ فضای سبز به‌ویژه برای نسل جوان و نوجوان کشور بسیار با اهمیت است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در این مراسم که روز چهارشنبه و پس از جلسه هیأت دولت انجام شد، از درختکاری به‌عنوان نماد حفظ محیط‌زیست یاد کرد و اظهار کرد: مراتع، جنگل‌ها، تالاب‌ها، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها مایه حیات جامعه بوده و حق حیات به گردن ما دارند.
روحانی ادامه داد: توجه و اهمیت دادن به هفته منابع طبیعی و درختکاری تنها در رابطه با مسائل اقتصادی نیست، بلکه توجه به محیط‌زیست و سلامت جامعه است که همه باید در این راستا تلاش کنیم. رئیس جمهوری با اشاره به این‌که متاسفانه آمار و ارقام نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته اقدامات نابجایی در زمینه تخریب محیط‌زیست در کشور انجام شده است، گفت: این آمار وظیفه سنگینی را بر دوش دستگاه اجرایی و قضائی و همه مردم به‌ویژه رسانه‌ها می‌گذارد که این واقعیت را برای مردم تشریح و همه را به حفظ محیط‌زیست دعوت کنیم و این یک وظیفه ملی و قطعی برای همگان است.
روحانی خاطرنشان کرد: روز درختکاری و هفته منابع طبیعی باید بهانه‌ای برای تلاش ما طی‌ سال در جهت حفاظت از این منبع بزرگ و نعمت خدادادی باشد.
رئیس‌ جمهوری با بیان این‌که باید نسبت به افرادی که با زمین‌خواری و از بین بردن جنگل‌ها قصد سوءاستفاده دارند،‌ برخورد قاطعی انجام شود، ادامه داد: مردم باید با تلاش خود در جهت حفظ محیط زیست، اقدامات تخریب‌کنندگان محیط‌زیست را  بی‌اثر کنند.
در این مراسم که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست حضور داشتند، کارت همیار طبیعت به روحانی به‌عنوان حامی بزرگ همیاران طبیعت اهدا شد.


تعداد بازدید :  279