شماره ۸۰۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۰ اسفند
صفحه را ببند
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی البرز خبر داد:
ایجاد 60 کیلومتر کمربند حفاظتی اراضی ملی در البرز

فرماینده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت:  حدود 1500 پرونده منابع طبیعی در مراجع قضائی استان در جریان است.
اردشیر جابری در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در مرکز آموزشی جوانشیر سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در کرج گفت: از ابتدای ‌سال‌جاری 89 فقره پرونده تخریب و تصرف در مراجع قضائی برای 58 هکتار از عرصه‌ها تشکیل شده است.
وی در ادامه با بیان این‌که از ابتدای ‌سال‌جاری تاکنون 318هکتار از اراضی و عرصه‌های ملی استان رفع تصرف شده است، با اشاره به تخلفات چرای غیرمجاز دام در مراتع البرز افزود: از ابتدای‌ سال‌جاری برای 28‌هزار و 651 واحد دامی 61 فقره پرونده تشکیل شده است.
وی در ادامه با بیان این‌که در‌ سال‌جاری 16 فقره حریق در 47هکتار رخ داده است از کاهش حریق‌های مراتع استان خبر داد.
جابری در ادامه با بیان این‌که در‌ سال‌جاری 305 پرونده حکم بر له منابع طبیعی و حکم 97 پرونده نیز علیه اداره کل منابع طبیعی البرز صادر شده است، گفت: در اجرای تبصره یک جلوگیری از اجرای جرایم مشهود بین سال‌های 90 تا 93 در کل، 90 هکتار تصرف مشهود در استان انجام شده که در ‌سال 94 از کل 75 فقره رفع تصرف در البرز فقط 14 هکتار رفع تصرف در حوزه منابع طبیعی بوده که کاهش چشمگیری را نسبت به سال‌های قبل از آن شاهد هستیم .
وی همچنین در پایان، با اشاره به ایجاد حدود 60 کیلومتر کمربند حفاظتی تفکیک اراضی ملی از مستثنیات در این استان افزود: درحال حاضر 84‌درصد اراضی ملی البرز دارای سند مالکیت دولتی هستند و سند 16‌درصد مابقی نیز در دست تهیه است.

 


تعداد بازدید :  195