شماره ۸۰۷ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۰ اسفند
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

طلا به ۱۲۵۶ دلار رسید| درحالی‌ که با تقویت احتمال انبساطی‌ترشدن سیاست پولی بانک مرکزی اروپا در نشست این هفته ارزش یورو کاهش یافته، قیمت طلا دیروز کاهش یافت. براساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با 0.4‌درصد کاهش به 1256دلار رسید. طلا هفته گذشته رقم 1279دلار و 60سنت را تجربه کرد که بالاترین رقم از 3 فوریه 2015 تاکنون بود. (رویترز)
کاهش قیمت نفت درپی افزایش ارزش دلار| کندشدن تقاضا موجب شد که قیمت نفت دیروز کاهش یابد، اما کاهش تولید آمریکا تا حدودی موجب تقویت قیمت نفت شد. براساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت‌خام آمریکا با 4سنت کاهش به رقم 36دلار و 46سنت رسید، اما همچنان حدود 40‌درصد بالاتر از پایین‌ترین رقم فوریه 2016 و پایین‌ترین رقم چند ‌سال اخیر بود. (رویترز)
افزایش واردات نفت چین| براساس آمار اداره گمرک چین واردات نفت‌خام به چین به‌عنوان بزرگترین مصرف‌کننده انرژی جهان در ماه فوریه نسبت به ماه قبل از آن ۱۹‌درصد افزایش پیدا کرد و به 31.8‌میلیون تن رسید که معادل 8.04‌میلیون بشکه در روز است. درهمین حال، این مقدار واردات به‌عنوان رکورد برای این کشور محسوب می‌شود. مقامات چینی می‌گویند، تصمیم دولت مبنی بر عدم کاهش قیمت سوخت در این کشور موجب شد که فروش محصولات نفتی در داخل چین نسبت به صادرات آن پرسودتر باشد. (بلومبرگ)


تعداد بازدید :  219