شماره ۸۰۰ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۲ اسفند
صفحه را ببند
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در بیت یادگار امام:
مردم جایگاه امام(ره) را حفظ می‌کنند

حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با حضور در بیت یادگار گرامی امام در قم با وی دیدار کردند.
به گزارش جماران در این دیدار که حجج اسلام سید یاسر خمینی و سیدعلی خمینی نیز حضور داشتند، آیت‌الله صافی‌گلپایگانی، از مراجع عظام تقلید با آرزوی توفیق برای بیت شریف امام راحل اظهار کرد: بیت امام معمور و آباد است و در آینده بیش از این هم معمور و آباد خواهد بود.
وی افزود: ارادت ما خیلی قدیمی است و شاید کسی مثل ما چنین سابقه ارادتی را به بیت شما نداشته باشد. آیت‌الله صافی همچنین آرزو کرد که ان‌شاءالله همواره بر ارادت مردم به بیت امام افزوده شود.
وی در ادامه با اشاره به مسائل مقدماتی انتخابات اخیر، به این آیه (شاید چیزی را ناخوش بدارید و در آن خیر شما باشد و شاید چیزی را دوست داشته باشید و برایتان ناپسند افتد؛ خدا می‌داند و شما نمی‌دانید) اشاره کرد و افزود: اینها مسائلی است که انسان باید آنها را بفهمد.
وی سپس با اشاره به جایگاه بیت امام راحل در میان مردم تصریح کرد: مردم شما را می‌شناسند، مسائل را می‌دانند و همه جهات در ذهن آنها محفوظ است و چیزی باعث تقلیل آن جهات نخواهد شد.
این مرجع عالیقدر تقلید سپس اظهار کرد: جایگاه امام و بیت امام را اکنون مثل همیشه مردم حفظ می‌کنند و ان‌شاءالله بعدها هم این‌گونه خواهد بود.
آیت‌الله‌العظمی صافی‌گلپایگانی همچنین با تجلیل از شخصیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی تأکید کرد: مقامات اشخاص محفوظ است و نمی‌توان آن را کم کرد و من به شما بسیار علاقه‌مندم.
این مرجع عالیقدر تقلید به ذکر یاد و خاطره امام راحل پرداخت و فقدان ایشان را ضایعه‌ای سنگین خوانده و افزود: همچنان جای خالی ایشان در جامعه حس می‌شود. وی در پایان این دیدار، توفیق یادگار امام را در طی کردن مستمر مسیر مدنظر حضرت بقیه‌الله(عج) از خداوند خواستار شد.
سیدحسن خمینى نیز در این دیدار با تشکر از تشریف‌فرمایى حضرت آیت‌الله صافى‌گلپایگانى گفت: بى‌تردید حمایت‌ها و الطاف جنابعالى همیشه ازجمله مهم‌ترین عواملى بوده است که بدخواهان را ناامید کرده و باعث دلگرمى یاران و دوستان امام شده است.
وى افزود: پشت‌گرمى به اعتماد بزرگانى از قبیل حضرتعالى که استوانه قدرتمند حوزه‌هاى علمیه و مظهر تقواى الهى هستید همواره هم استقامت را در ما افزوده است و هم باعث شده وظیفه سنگین‌ترى را نسبت به حفظ ارزش‌هاى دینى بر دوش خویش احساس کنیم.
یادگار امام خطاب به این مرجع عالیقدر تقلید یادآور شد: همه ما محتاج دعاى شما هستیم تا چنانکه فرمودید بتوانیم توکل به خدا و اعتماد به او را در خود بیشتر و بیشتر کنیم و از بدى‌ها نرنجیم و از خوبى‌ها مغرور نشویم.


تعداد بازدید :  2289