شماره ۸۰۰ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۲ اسفند
صفحه را ببند
بارش شدید در 4 استان

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، سامانه بارشی مستقر بر روی کشور، در سواحل مرکزی و شرقی خزر، شمال شرق، شرق،
جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور فعال بوده و سبب رگبار باران، رعد و برق ، وزش باد و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف می‌شود. این سامانه امروز و فردا در استان‌های واقع در شرق و جنوب شرق فعال بوده و سپس از کشور خارج می‌شود. شدت بارش امروز در استان سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب خراسان جنوبی خواهد بود.
از روز جمعه سامانه بارشی دیگری از مرزهای غربی وارد کشور می‌شود. طی روزهای پنجشنبه تا شنبه افزایش دما در نیمه شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر رخ خواهد داد، همچنین در روز پنجشنبه وزش باد شدید جنوبی در استان‌های اردبیل و گیلان پیش‌بینی می‌شود.
آسمان تهران امروز کمی ابری، در پاره‌ای نقاط غبار صبحگاهی با حداکثر و حداقل دمای 17 و 8 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه 13 اسفند، صاف، در پاره‌ای نقاط غبار صبحگاهی با حداکثر و حداقل دمای 18 و 8 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. بنا بر اعلام مرکزکنترل و پایش محیط زیست کشور روز گذشته هوای کلانشهرهای اهواز، مشهد و کرج، ناسالم و هوای تهران و تبریز در شرایط سالم قرار داشته‌اند.
در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای 29 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان
 چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی 4 درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روزهای گذشته چهارمحال و بختیاری و اردبیل، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.


تعداد بازدید :  210