شماره ۸۰۰ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۲ اسفند
صفحه را ببند
عدد خبر

13 هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید گندم

علی قنبری مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه پیش بینی شده درسال آینده حدود 01 میلیون تن گندم خریداری شود، اعتبار لازم برای خرید این مقدار گندم را 31 هزار میلیارد تومان اعلام کرد قیمت خرید تضمینی هرکیلوگرم گندم درسال آینده، برای گندم معمولی 50721 ریال و برای گندم دوروم 86031 ریال تصویب و تعیین شده است،  این نرخ ها در راستای حمایت از تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی است.

25 درصد تولید برق در نیروگاه های برق آبی و اتمی

سیدحسین سجادی ، مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی کشوراعلام کرد: بیش از90 درصد برق کشور در نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود. 30 درصد برق در نیروگاه های بخاری، 26 درصد در نیروگاه‌های گازی و 19 درصد در نیروگاه های چرخه ترکیبی دولتی و خصوصی تولید می شود و بقیه نیزسهم نیروگاه های برق آبی و اتمی است.

۳۵ هزار میلیارد تومان درآمد ICT کشور

مرتضی براری، معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات با اشاره به این که درآمد کشور در حوزه ICT بالغ بر 35 هزار میلیارد تومان است، گفت: با افزایش بهره‌‌وری در حوزه ICT، سهم فناوری اطلاعات افزایش می‌یابد. برای افزایش بهره‌و‌ری در حوزه ICT باید هزینه مبادله کاهش یافته و درهمین جهت خدمات دولت همراه و دولت الکترونیک بایستی گسترش یابد.

58 درصد افت ارزش دلاری صادرات کشاورزی

مرکز آمار ایران، تغییرات ارزش دلاری تجارت خارجی کشور در پاییز ۱۳۹۴ را منتشر کرد که براساس آن ارزش دلاری صادرات محصولات بخش کشاورزی نسبت به فصل مشابه سال قبل  از کاهش ۵۸.۴۵ درصدی و تغییرات آن نسبت به فصل گذشته (تابستان94 ) ، ۷.۷۱ درصد افزایش یافته است. ارزش دلاری واردات محصولات این بخش نیز درپاییز۹۴ نسبت به فصل مشابه سال قبل، ازکاهش ۶۸.۱۲ درصدی برخوردار است.

 


تعداد بازدید :  413