شماره ۸۰۰ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۲ اسفند
صفحه را ببند
گزیده‌خوانی

   ضرورتی برای عرضه کارتی بنزین نیست| سیدناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: با توجه به آزادسازی قیمت‌ها ضرورتی برای ادامه عرضه کارتی بنزین درکشور وجود ندارد. وی با اشاره به این‌که بودجه لازم برای پرداخت کارمزدهای جایگاه‌های عرضه سوخت تأمین شده است، گفت: پرداخت کارمزدهای‌ سال ٩٤ تا پایان امسال تمام می‌شود. پرداخت معوقه کارمزدهای جایگاه‌های سوخت به همراه معوقه‌های آنها به همه مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ابلاغ شده و هم‌اکنون کارمزدها درحال پرداخت است.
  اولویت تأمین آب شرب است| ستار محمودی قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: آب شرب اولویت نخست وزارت نیرو درقانون و عمل است. این وزارتخانه موظف است به لحاظ نوع کارهای زیرساختی، حفاظت محیط‌زیست را به دقت مدنظر قرار دهد. وقتی آب نیست، باید از توسعه کشاورزی صرف‌نظر کرد. در بحث توسعه کشت، اولویت با استانی است که به منابع آبی نزدیک‌تر است و درواقع در بالادست قرار دارد. به منظور مدیریت حوضه‌های آبریز، نشست‌هایی با مسئولان محیط‌زیست، وزارت جهاد و صنعت برگزار می‌شود.
  ساخت نیروگاه بخاری برای مهار بی‌آبی| حمید چیت‌چیان وزیر نیرو با اشاره به ضرورت تجدیدنظر در سیاست‌های انرژی کشور از ساخت نیروگاه‌های بخاری به‌عنوان راهکار مقابله با خشکسالی خبر داد و گفت: برای تأمین آب و امنیت غذایی باید در سیاست‌های انرژی تجدیدنظر کنیم. تولید انرژی یکی از عوامل انسانی است که درانتشار گاز گلخانه‌ای بسیار موثر است که عواقبی مانند خشکسالی و سیلاب‌های مخرب را به همراه دارد. بهره‌گیری از ظرفیت‌های برق آبی با توجه به سدهای ساخته شده حدود ۲۵‌هزارمگاوات ظرفیت تولید انرژی برق آبی وجود دارد که هم‌اکنون ۱۱‌هزارو۳۵۴ مگاوات آن ساخته شده است.


تعداد بازدید :  351