شماره ۸۰۰ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۲ اسفند
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

مدیر رادیو ایران در یک نشست مطرح کرد که ویژه برنامه تحویل‌ سال ۹۵ این شبکه که از ۴ صبح تا لحظه تحویل‌ سال به صورت زنده پخش می‌شود، برنامه‌ای متفاوت و نو خواهد بود.

کانون تئاتر شورایی به دبیری آریان رضایی با انتشار فراخوان در ۲۲ منطقه تهران برای آغاز به فعالیت در اردیبهشت‌ماه ۹۵، اعلام آمادگی کرد.

خسرو معصومی کارگردان فیلم «تابو» با اشاره به ویژگی‌های این فیلم بیان کرد که خود او و تهیه‌کننده دوست داشته‌اند این فیلم در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران شود.

 

علی حضرتی تهیه‌کننده «نیم‌رخ‌ها» از اکران نسخه‌ای از فیلم خبر داد که مورد تأیید ایرج کریمی کارگردان فقید این اثر بوده است. این فیلم آخرین ساخته زنده‌یاد ایرج کریمی است که از ۲۶ اسفندماه در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران خواهد شد.

مصطفی کیایی کارگردان «بارکد» می‌گوید: درخواست اکران نوروزی داشته و با پخش‌کننده هم قرارداد بسته ولی این فیلم برای اکران نوروز انتخاب نشده است.

دستیار یدالله صمدی با اشاره به وضع جسمانی این کارگردان سینما بیان کرد که او از سطح هوشیاری خوبی برخوردار است ولی همچنان قلبش با باتری کار می‌کند.

کتاب صوتی «دموکراسی یا دموقراضه» اثر سیدمهدی شجاعی که به تازگی توسط موسسه نوین کتاب گویا منتشر شده است، روز ۱۵ اسفند طی مراسمی از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می‌شود. این کتاب صوتی که با صدای سیدمهدی شجاعی و سیدشاهین علائی‌نژاد تولید شده است به همراه موسیقی ساخته شده توسط ناصر چشم‌آذر روانه بازار شده است.


معصومه آباد راوی کتاب «من زنده‌ام» به دلیل عوارض ناشی از دوران اسارت در هشت‌سال دفاع مقدس در بیمارستان بستری است.

مجموعه داستان «ته خیار» نوشته هوشنگ مرادی‌کرمانی به تازگی توسط انتشارات معین به چاپ هشتم رسیده است.

رمان پلیسی «کرم ابریشم» نوشته جدید جی.کی. رولینگ خالق «هری‌پاتر» با ترجمه ویدا اسلامیه توسط انتشارات کتابسرای تندیس چاپ شد.

«جرج کندی» بازیگر کهنه‌کار‌ هالیوودی که یک جایزه اسکار در کارنامه سینمایی داشت، در سن 91سالگی به دلیل کهولت سن درگذشت.

آلبوم موسیقی «چهارشنبه‌سوری» اثر زنده‌یاد ثمین باغچه‌بان با تصویرسازی‌های پرویز کلانتری منتشر شد.

شانزدهمین جلد «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» توسط شورای کتاب کودک تا 20 اسفندماه به چاپ می‌رسد.

کبری بابایی از سرودن مجموعه‌ای چهارجلدی ویژه خردسالان با موضوعیت حیوانات درحال انقراض خبر داد. این شاعر در هر جلد از این مجموعه چهارجلدی با پرداختن به یکی از حیوانات درحال انقراض به اهمیت آنها و تأثیری که می‌توانند در چرخه حیات ما داشته باشند، پرداخته است.

مسابقه آهنگسازی الکترو آکوستیک «رضا کروریان» که قرار است شهریورماه‌ سال آینده برگزار شود‌، مهلت ارسال آثار شرکت‌کنندگان را تمدید کرد.

محمدمهدی عسگرپور، حمید نعمت‌الله، روح‌الله حجازی و گلاره عباسی به‌عنوان هیأت داوران بخش فیلم نهمین جشنواره ملی بهار معرفی شدند.

با اکران فیلم مستند «زمناکو» ساخته مهدی قربانپور، آبادان هم به شهرهای نمایش‌دهنده فیلم‌های گروه «هنر و تجربه» می‌پیوندد.

انیمیشن «پسرک» به کارگردانی مونا شاهی در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم لهستان برگزیده بهترین انیمیشن بخش اصلی این جشنواره شد.


تعداد بازدید :  233