شماره ۸۰۰ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۲ اسفند
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

ضرر‌ میلیارد دلاری سقوط هواپیمای روسی برای گردشگری مصر| «شریف اسماعیل» نخست‌وزیر مصر روز دوشنبه اعلام کرد: درآمد گردشگری در مصر بعد از حادثه سقوط هواپیمای روسی در صحرای سینا دست‌‌کم 1.3‌میلیارد دلار کاهش داشته است. (اسپوتنیک)
رشد 0.6‌درصدی طلا| پس از انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد چین و افزایش نگرانی‌ها از اقتصاد جهانی، قیمت طلا  دیروز برای پنجمین‌بار در 6 جلسه اخیر افزایش یافت و حجم دارایی‌های بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری در بازار طلا نیز به بالاترین رقم از‌ سال 2014 تاکنون رسید.  قیمت هر اونس طلا دیروز با 0.6‌درصد افزایش به 1244دلار و 90سنت رسید. (رویترز)
نفت در مرز ۳۷ دلار| درحالی بازار از تبعات افت بخش تولید چین و نگرانی‌ها از کندشدن رشد تقاضا رها شده و بر کاهش تولید نفت آمریکا و اوپک متمرکز شده که ممکن است موجب کاستن از مازاد عرضه شود، قیمت نفت دیروز بیش از یک‌درصد افزایش یافت. براساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت‌خام آمریکا  دیروز  با 47سنت افزایش به 34دلار و 22سنت رسید . (رویترز)
تولید اوپک کاهش یافت| تولید نفت سازمان اوپک در ماه فوریه به ۳۲‌میلیون و۳۷۰‌هزار بشکه در روز کاهش یافت، این درحالی است تولید اوپک در ماه قبل از آن یعنی ژانویه رقم ۳۲‌میلیون و۶۵۰‌هزار بشکه در روز گزارش شده است. بیشتر کاهش تولید نفت اوپکی‌ها غیرداوطلبانه بود و عراق به‌عنوان کشوری که در‌ سال ۲۰۱۵ میلادی بیشترین رشد تولید را در میان اعضا به خود اختصاص داد، به دلیل مشکلات انتقال خط لوله در کردستان این کشور، صادرات نفت‌خام عراق از این منطقه با وقفه روبه‌رو شد. (رویترز)


تعداد بازدید :  315