شماره ۸۰۰ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۲ اسفند
صفحه را ببند
مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی هلال‌احمر خبر داد:
پایش آنلاین طرح مسافران نوروزی

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر گفت: «طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی جمعیت هلال‌احمر به صورت آنلاین پایش می‌شود.» به گزارش همشهری آنلاین، وحيد رحمتی با اشاره به این طرح اظهار داشت: «براي اينكه ارزيابی دقيق‌تر و به موقع از وضعيت ايمنی و سلامت مسافران نوروزی در تعطيلات نوروز داشته باشيم، جمعيت هلال‌احمر، تصميم گرفت تا سامانه پالايش آنلاين را راه‌اندازی كند.» او با تأکید بر اين نكته بیان کرد: «سامانه پايش آنلاين جمعيت هلال‌احمر، طرح ملی امدادونجات جمعيت هلال‌احمر را هم پوشش می‌دهد و كيفيت اين طرح را هم به‌طور مستمر رصد می‌كند تا ميزان رضايت‌مندی مردم را از خدمات ارایه‌شده ابتدا شناسايی و بعد ارزيابی كند.» مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: «به اعتقاد من،‌ ارزيابی برنامه‌ها در جلب مشاركت مردم و همچنين ميزان رضايت‌مندی آنها بسيار اهميت دارد و قطعا ميزان رضایت‌مندی مردم را افزايش می‌دهد. با ارزيابی برنامه‌‌ها، قوت‌ها و ضعف‌ها شناسايی می‌شود.»
انجام فرماندهی عمليات
در ستاد مرکزی هلال‌احمر
رحمتی اضافه کرد: «برای نخستین‌بار، فرماندهی عمليات طرح‌های امدادونجات و همچنين ايمنی و سلامت مسافران نوروزی جمعيت هلال‌احمر، امسال به صورت واحد و در ستاد مركزی جمعيت هلال‌احمر صورت می‌گيرد.» به گفته او، به منظور بهره‌مندی بيشتر مردم از خدمات جمعيت هلال‌احمر، امسال در طرح ملی ايمنی و سلامت مسافران نوروزی، 20‌هزار جوان داوطلب، مشاركت می‌كنند و آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند و جوانان داوطلب جمعيت هلال‌احمر در تمام مبادی ورودی و خروجی شهرها حضور دارند. مدیرکل روابط عمومی هلال‌احمر بر مردمی‌بودن فعاليت‌های هلال‌احمر تاكيد كرد و گفت: «آن چيزی كه جمعيت‌های هلال‌احمر و صليب‌سرخ را مردمی كرده، فعاليت‌های داوطلبانه مردم است.» او همچنين از افزايش 4‌درصدی ظرفيت امدادونجات از لحاظ نيروی انسانی و تجهيزات در ايام نوروز خبر داد و اظهار اميدواري كرد: «با اين ميزان افزايش، ميزان خدمات ارایه‌شده اين جمعيت و به‌دنبال آن رضايت‌مندی مردم، ‌نيز از خدمات هلال‌احمر افزايش يابد.» مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر تأکید کرد: «درجمعيت هلال‌احمر، نيروهای داوطلب مردمی دركنار نيروهای رسمی، ابتدا آموزش‌های لازم را فرا می‌گيرند و سپس به ارایه خدمت به مردم می‌پردازند.»
طرح ملي فرشتگان رحمت
رحمتی در بخش ديگری از سخنان خود به طرح ملی «فرشتگان رحمت» اين جمعيت اشاره کرد و گفت: «جمعيت هلال‌احمر همواره و هميشه از افرادی كه در انجام كارهای انسان‌دوستانه و خيرخواهانه پيش‌قدم هستند، استقبال و حمايت می‌كند.» او اضافه کرد: «جمعيت هلال‌احمر، با ايجاد طرح ملی «فرشتگان رحمت»، از مردم با هر توان و توانايی كه دارند، دعوت كرده و می‌كند كه در آستانه فرارسيدن ‌سال نو، امسال هم به خانواده‌های نيازمند كمك كنند.» مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: «درطرح ملی «فرشتگان رحمت»، ابتدا جمعيت هلال‌احمر نيازمندان واقعي را شناسايی می‌كند و سپس با نظارت و حضور خود آن‌ها، بسته‌های غذايی و حمايتی را به دست نيازمندان می‌رساند.»
برنامه نشان مهربانی
رحمتی با اشاره به ضرورت ترويج و گسترش بيشتر فرهنگ مهربانی و فداكاری بیان کرد: «ترويج فرهنگ مهربانی، ميزان آسيب‌های اجتماعی را به هر ترتيب كاهش می‌دهد.» به گفته او، جمعيت هلال‌احمر، مكانی برای تبلور مهربانی و فداكاری است؛ چراكه در هلال‌احمر افراد از هر طبقه و هر صنف، بدون مزد و منت و بي‌هيچ بهانه‌ای به‌طور داوطلبانه، به امر خدمت‌رسانی به مردم مشغول هستند.» مديركل روابط عمومي جمعيت هلال‌احمر در پایان تأکید کرد: «امسال هم برنامه نشان مهربانی را تهيه و از فداكاری‌های داوطلبان جوانان، امدادگران و پبشكسوتان برتر هلال‌احمر، تقدير مي‌كنيم. اين برنامه به مدت 15روز در نوروز 95 از شبكه يك سيما به روی آنتن خواهد رفت.»


تعداد بازدید :  356