شماره ۸۰۰ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۲ اسفند
صفحه را ببند
بازار جهان

احتمال حل مشکل حذف مکرر ویدیوها از یوتیوب
با افزایش موارد حذف فایل‌های ویدیویی از یوتیوب به علت شکایت دیگر کاربران به علت نقض کپی رایت و اعتراض کاربران به این مساله مدیران یوتیوب قصد دارند برای حل این مشکل تصمیمی تازه اتخاذ کنند. بسیاری از کاربران معتقدند که در حذف ویدیوها به بهانه نقض کپی رایت زیاده‌روی می‌شود و برخی از این روش برای پاک کردن ویدیوهایی که به هر علت با آنها مخالف هستند سوءاستفاده می‌کنند. حال یوتیوب برای این‌که نظارت دقیق تری بر این مساله صورت دهد گروه کاری جدیدی را تاسیس کرده تا موارد حذف اشتباهی ویدیوها به علت نقض کپی رایت را به حداقل برساند. یوتیوب تا به حال از سیستمی خودکار موسوم به Content ID برای نظارت بر نقض کپی رایت در این سایت استفاده می‌کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد این سیستم خودکار دارای اشتباهات و خطاهای بسیاری است و لذا مدیران یوتیوب قصد دارند برای کاهش موارد خطا از کمک نیروهای انسانی بهره بگیرند.

رایانه 35 دلاری مجهز به وای فای و بلوتوث
رایانه Raspberry Pi که چندی قبل به بهای تنها 35 دلار عرضه شده بود به قابلیت وای – فای و بلوتوث مجهز شده، اما قیمت آن هنوز تنها 35 دلار است. این رایانه بر روی یک برد کوچک بنا شده و با افزوده شدن امکانات جدید Raspberry Pi3 نام گرفته است. مدل قبلی این رایانه یعنی Pi2 دارای پردازنده مرکزی 64 بیتی بود و حالا برای اولین‌بار قابلیت‌های بی‌سیم به این رایانه که در جیب جا می‌شود اضافه شده است. Pi3 همچنین 60‌درصد سریع‌تر از نمونه‌های قبلی است و قرار است میلیون‌ها واحد از آن برای استفاده عمومی عرضه شود. ابن آپتون مدیر شرکت Raspberry Pi و سازنده این رایانه‌های کوچک و ارزان می‌گوید که با افزوده شدن قابلیت اتصال به شبکه‌های وای – فای برای اولین بار می‌توان رایانه‌های یاد شده را رایانه‌های شخصی واقعی نامید.

شارژ خودروهای درحال حرکت
شرکت کوآلکوم به فناوری تازه‌ای دست یافته که شارژ خودروهای برقی را در حین حرکت ممکن خواهد کرد. فناوری ابداع شده توسط این شرکت شارژ بی‌سیم پویا نام گرفته و برای استفاده از آن نیازی به برق زدن خودروها به منظور شارژ آنها نیست. فناوری یاد شده به گونه‌ای است که به رانندگان خودروها امکان می‌دهد بدون آن‌که نگران پایان شارژ خودروی برقی خود باشند، در خیابان‌ها رانندگی کنند و در همین حال خودرو آنها هم شارژ می‌شود. درک آبرله، رئیس کوآلکوم در جریان یک سخنرانی در آخرین روز برگزاری کنگره جهانی موبایل گفت: در آینده بزرگراه‌ها به ابزار و امکاناتی برای شارژ خودروهای برقی مجهز خواهند شد و از همین طریق تامین انرژی مورد نیاز آنها به سادگی امکان‌پذیر خواهد بود.

سرقت ۷۰۷‌میلیون داده در‌ سال ۲۰۱۵
براساس یک گزارش در‌ سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۷۰۷‌میلیون داده در ۱۶۷۳ حمله سایبری به سرقت رفتند. بنابر اعلام محققان مرکز Gemalto اعلام کردند، طی یک‌سال گذشته درهر دقیقه 1.9‌میلیون داده و در هر ثانیه ۲۲ داده در سراسر جهان سرقت شده است. در مقایسه با‌ سال ۲۰۱۴ میلادی، تعداد سرقت‌های اطلاعاتی کاهش 3.4‌درصدی را نشان می‌دهد و در مجموع میزان خطرات ایجاد شده برای اطلاعات ۳۹‌درصد کاهش یافته است. البته این گزارش توضیح داد اعداد و ارقام یاد شده مربوط به نیمی از سازمان‌ها می‌شود که سرقت‌های اطلاعاتی را گزارش کرده‌اند و به همین خاطر رقم مذکور می‌تواند بیشتر باشد. از بین سرقت‌های صورت گرفته، تقریبا دوسوم آنها از طریق افراد مخرب ایجاد شد. بیشتر حملات روی واحدهای دولتی تمرکز داشت و براساس آمارهای به دست آمده، ۴۳‌درصد اطلاعات سرقت شده و در یک‌سال گذشته معادل ۳۰۷‌میلیون داده از این واحدها به سرقت رفت.


تعداد بازدید :  255