شماره ۸۰۰ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۲ اسفند
صفحه را ببند
معرفی محصولات خانه‌ایرانی خاک‌سفید تهران در جشنواره بوی عیدی

 جشنواره بوی عیدی به همت خانه ایرانی خاک سفید وابسته به جمعیت خیریه امام‌علی(ع) برای معرفی فعالیت‌های کارآفرینی این خانه در تهران برگزار خواهد شد.
«جشنواره بوی عیدی» با هدف معرفی فعالیت کارآفرینی‌های خانه خاک سفید تهران 12 الی 14اسفندماه برگزار خواهد شد. در این جشنواره محصولات تولید شده در زمینه دستبندبافی، آشپزی و معرق‌کاری روی چوب در این نمایشگاه در معرض دید گذاشته‌می‌شود.
جشنواره بوی عیدی در مرکز فرهنگی- رفاهی تلاش واقع در تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به پارک وی، جنب سوپر استار برپا می‌شود.
لازم به ذکر است «خانه ایرانی خاک‌سفید» از ‌سال ۱۳۸۸ در راستای طرح «کودکان بی‌کتاب» جمعیت امام‌علی(ع) با هدف فراهم‌کردن امکانات آموزشی، هنری، ورزشی و کارآفرینی برای کودکان و زنان آسیب‌دیده یا در معرض آسیب در منطقه خاک‌سفید تهران بنا نهاده شد. این خانه فعالیت‌های کارآفرینی خود را از ‌سال ۱۳۹۱ در زمینه دستبندبافی با هدف توانمندسازی بانوان سرپرست‌خانوار آغاز کرد. برای گسترش فعالیت‌های کارآفرینی، خانه اشتغال خاک‌سفید از مهر ۱۳۹۳ تأسیس شد که هم‌اکنون این خانه در 3 کارگاه دستبندبافی، آشپزی و معرق‌کاری روی چوب تمرکز ویژه دارد.
در کارگاه دستبندبافی، با عنوان کارگاه «سپیدخت»هم‌اکنون حدود 15 مددجو برای بافتن انواع دستبند، آویز، بند ساعت، گوشواره، جاسوییچی و... مشغول به‌کار هستند که تنوع محصولات‌شان حدود ۵۰ مدل بافت است.
در کارگاه آشپزی، با عنوان کارگاه «طراوت» 7 بانوی تحت‌حمایت مشغول به فعالیت هستند که برای کافه‌ها و شرکت‌های مختلف غذاهای آماده تهیه می‌کنند و محصولات غذایی نیمه‌آماده خود را به‌صورت سفارشی و فروش در فروشگاه طراوت عرضه می‌کنند.
هنرجویان کارگاه معرق‌کاری، نوجوانان تحت‌حمایت خانه‌ایرانی هستند که علاوه‌بر یادگیری مهارت‌های معرق‌کاری، به تولید برخی محصولات این کارگاه هم مشغولند.
علاقه‌مندان و هنرمندان می‌توانند برای حمایت از فعالیت‌های کارآفرینی خانه‌اشتغال خاک‌سفید و گسترش این فعالیت‌ها، از غرفه‌های خانه‌ایرانی خاک‌سفید در جشنواره «بوی‌عیدی» جمعیت امام‌علی(ع) بازدید فرمایند.

 


تعداد بازدید :  325