شماره ۳۷۴ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ شهريور
صفحه را ببند
اختلافات داخلی کرسی بین‌المللی را از ایران گرفت
فدراسیون کشتی: با آنهایی که ایمیل زدند، برخورد می‌کنیم

گروه ورزش| بعد از خروج دکتر توکل از هیأت رئیسه فیلا سالهاست که کشور ایران به دنبال پس گرفتن جایگاه از دست‌رفته‌اش در میان کرسی‌های بین‌المللی رشته کشتی است. به همین منظور امیررضا خادم که یک بار در حاشیه المپیک لندن موفق به کسب آرای موردنیاز برای ورود به هیأت رئیسه فیلا نشد؛ شانس‌اش را دوباره امتحان کرد و اینبار هم موفق نبود. خادم از چندماه قبل بار دیگر توسط وزیر ورزش و رئیس فدراسیون کشتی شدیدا حمایت شد تا بعد از 2‌سال شانس خود را برای کسب یک کرسی بین‌المللی در فدراسیون جهانی کشتی بیازماید. در مدت کوتاهی که او و برادرش، رسول در فدراسیون کشتی فرصت داشتند، رایزنی‌های زیادی با شخص لالوویچ- که روز گذشته رسما عهده‌دار سکان هدایت فیلا به مدت 6‌سال شد- انجام دادند اما تلاش‌های آنها به ثمر ننشست. البته با برگزاری انتخابات حالا مسائلی مطرح شده است که می‌تواند ورزش ایران را وارد چالشی بزرگ کند.
انتخاب 8 عضو و رأی نیاوردن خادم
در کنگره جهانی کشتی نمایندگان 125 کشور جمع شده بودند تا 8 عضو جدید هیأت رئیسه فیلا را انتخاب کنند. از سوی دیگر قرار بود رئیس جدید فدراسیون جهانی کشتی که نامش از فیلا به UWW تغییر یافته است، نیز برای 6‌سال دیگر معرفی شود. در دور اول انتخابات میخائیل مامیاشویلی از روسیه با 87 رأی، روزیف از ازبکستان با 86 رأی و زنوف از بلغارستان با 77 رأی به‌عنوان اعضای هیأت رئیسه انتخاب شدند. امیررضا خادم نماینده کشورمان در دور اول 34 رأی کسب کرد و به دور دوم راه یافت.  از میان 15 نفر باقی‌مانده رأی‌گیری انجام شد که در دور دوم پدرو گاما فیلو از برزیل با 63 رأی،‌ فواد مسکوت رئیس کنفدراسیون کشتی آفریقا از مراکش با 44 رأی، کارل مارتین دیتمن از آلمان و هدیکه تومی یاما از ژاپن با 37 رأی به‌عنوان دیگر اعضای هیأت‌رئیسه انتخاب شدند. خادم در دور دوم موفق به کسب 26 رأی شد که در میان 15 نفر، نهم شد. همچنین نناد لالوویچ نیز برای 6‌سال دیگر ریاست فدراسیون جهانی را برعهده گرفت.  
افشاگری عجیب لالوویچ
نناد لالوویچ، رئیس فدراسیون جهانی کشتی بعد از تثبیت ریاستش در فیلا در سخنانی عجیب دلایل رأی نیاوردن امیررضا خادم را شرح داد: «اتفاق ناخوشایندی قبل از انتخابات رخ داد؛ برخی افراد ازجمله از ایران به ما و برخی فدراسیون‌های ملی ایمیل زده بودند و به چهره‌ شاخصی همچون امیررضا خادم که از طرف ایران برای این انتخابات کاندیدا شده بود، حمله کرده بودند.  نامه‌های تخریبی علیه خادم پیش از انتخابات هیأت رئیسه تأثیر مستقیمی در رأی نیاوردن نماینده ایران در این انتخابات داشت.» این صحبتهای لالوویچ تعجب همگان را در پی داشت که چرا باید از داخل ایران، نماینده‌ای را که برای دفاع از حیثیت کشتی ایران معرفی‌شده در مجامع بین‌المللی تخریب کنند. این‌جا دیگر بحث ملی مطرح بوده و مثل انتخابات فدراسیون کشتی کشورمان نیست که کاندیدایی بخواهد دیگری را از میدان خارج کند، پس مشخص نیست هدف این افراد چه بوده است.
برادران خادم علیه رئیس فدراسیون جهانی؟
پیگیری‌های خبرنگار «شهروند» دراین‌باره حکایت از یک توطئه عجیب دارد. یکی از مسئولان فدراسیون کشتی که دوست نداشت نامش فاش شود در این خصوص به خبرنگار ما گفت:  «در متن ایمیل‌های ارسالی عنوان شده بود نماینده ایران در انتخابات به هیچ‌وجه رئیس فعلی فدراسیون جهانی را قبول ندارد و با مارتینتی، رئیس قبلی نقشه‌هایی در سر دارد. همچنین گفته‌شده بود برادران خادم در نظر دارند در فیلا نفوذ کرده و لالوویچ را برکنار کنند و فدراسیون ایران هیچ علاقه‌ای به ادامه کار رئیس فعلی ندارد.» مسئولان فدراسیون کشتی برای پیداکردن افراد خاطی تلاش‌های متعددی انجام داده‌اند و از قضا به‌نتایج خوبی نیز رسیده‌اند. با این وجود آنها فعلا تصمیم ندارند اسامی این افراد را که احتمالا از جامعه کشتی هم هستند، اعلام کنند اما از پیگیری جدی و حقوقی این ایمیل‌ها خبر می‌دهند. 


تعداد بازدید :  96