شماره ۳۷۴ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ شهريور
صفحه را ببند
خارج از مرز

هواپیمای کلمبیایی ناپدید شد
هواپیمایی با 10سرنشین در جنوب کلمبیا ناپدید شد. این هواپیما با 2 خدمه و 8 سرنشین پس از بلندشدن از باند فرودگاه کلمبیا ارتباطش را با برج مراقبت از دست داد. این هواپیما در ساعت 15 روز شنبه به وقت محلی پس از بلندشدن از باند فرودگاه ناپدید شد و عملیات مکان‌یابی برای یافتن بازماندگان احتمالی این حادثه در حال انجام است. مسئولان هواپیمایی کلمبیا اعلام کردند: عملیات جست‌وجو برای یافتن هواپیمای حادثه‌دیده در حال انجام است هرچند وضعیت نامناسب جوی امکان پیشرفت در عملیات را با مشکل روبه‌رو کرده است. این در حالی است که در سال 2014 میلادی این سومین هواپیمایی است که پس از برخاستن از زمین ناپدید شده است.

سیل مرگبار در هند و پاکستان
 تلفات باران سیل‌آسا در مناطقی از هند و پاکستان به بیش از 200 تن افزایش یافت. بارندگی مداوم و جاری‌شدن سیل در این مناطق که طی دو دهه گذشته بی‌سابقه بوده تاکنون بیش از 200 کشته برجای گذاشته است.
115 تن در منطقه پنجاب پاکستان جان خود را از دست داده‌اند و نزدیک به تمامی شهر لاهور به زیر آب فرو رفته است. همچنین بیش از 100 تن در منطقه کشمیر تحت کنترل هند بر اثر جاری‌شدن سیل و حوادث مرتبط با آن کشته شده‌اند.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس،‌ جاری‌شدن سیل موجب وقوع گسترده رانش زمین‌شده و خانه‌های بسیاری به زیر گل و لای فرو رفته‌اند. علاوه بر این،‌ وقوع این حادثه طبیعی موجب شده بیش از 2000 نفر آواره شوند و نیاز است تا عملیات امداد و نجات به سرعت انجام شود.


تعداد بازدید :  177