شماره ۳۷۴ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ شهريور
صفحه را ببند
شلیک‌های پلیسی در تعقیب و گریز زورگیران

گروه حوادث| 2 مجرم سابقه دارپس از آزادی از  زندان باندی تشکیل دادند تا به جیب بری‌های خیابانی دست بزنند.  
ظهر  26مردادماه  گشت آشکار پلیس آگاهی تهران بزرگ در محدوده میدان آرژانتین به سرنشینان یک خودرو پرشیا سفید رنگ با دو سرنشین مشکوک شد.   
بررسی‌های اولیه مأموران گشت نشان داد. خودرو پرشیا به شیوه زورگیری از راننده، مورد سرقت قرار گرفته و دستور توقیف خودرو به همراه دستگیری سرنشینان آن، در سیستم سراسری پلیس ثبت شده است.
بلافاصله دستور ایست از سوی مأمور به راننده خودرو پرشیا صادر شد، اما راننده پا روی پدال گاز گذاشت و فرار کرد. تعقیب و گریز آغاز شد. وقتی مأموران سه گلوله شلیک کردند، خودرو پرشیا متوقف و دو سرنشین آن دستگیر شدند. با آغاز تحقیقات، هر دو متهم به زورگیری خودرو پرشیا اعتراف کردند و ادعا کردند که با استفاده از خودروهای سرقتی اقدام به جیب‌بری در قالب مسافرکشی می‌کردند. بررسی سوابق هر دو متهم نیز نشان داد  که مردان خشن از مجرمان سابقه‌دار هستند.  افشین 32 ساله دارای 13 سابقه دستگیری به اتهام جرایم مختلف جیب‌بری، جعل عنوان، موادمخدر، خرید و فروش سلاح، مشارکت در سرقت مسلحانه و محسن  35 ساله  هم  دارای 4  سابقه دستگیری است. تحقیقات به‌عمل آمده از متهمان نشان داد که آنها اولین بار در زندان با یکدیگر آشنا و هر بار پس از آزادی از زندان، با تشکیل گروه سرقت اقدام به از سرگیری سرقت‌های خود کرده‌اند. با بررسی پرونده‌های مشابه جیب‌بری در قالب مسافرکشی، کارآگاهان تعدادی از مالباختگان را شناسایی کردند که در مناطق مختلف میدان آرژانتین، میدان سپاه، خیابان شهید بهشتی، سیدخندان، میدان آزادی، ترمینال غرب، توسط متهمان مورد جیب‌بری قرار گرفته بودند. اظهارات مشابه تمامی مالباختگان نشان داد که متهمان در زمان سرقت، با قرار دادن یک جعبه یا چیزی مشابه آن روی صندلی شاگرد راننده مانع از سوارشدن مسافران در صندلی جلو می‌شدند. با توجه به سوابق متعدد هر دو متهم در ارتکاب جرایم مختلف به‌ویژه جیب‌بری، بازپرس پرونده با تقاضای  انتشار بدون پوشش تصاویر هر دو متهم  از کسانی که موفق به شناسایی تصاویر این 2 زورگیر شده‌اند، خواست تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند .  


تعداد بازدید :  64