شماره ۳۷۴ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ شهريور
صفحه را ببند
آژیر

مغنی 60ساله پس از نجات از عمق 60متری چاه جزییات گرفتار شدنش را به «شهروند» گفت
خدا دوستم داشت، نجات یافتم
گروه حوادث| خدا عمر دوباره‌ای به او داده است و حالا قدر شیرینی زندگی را می‌داند. وقتی در عمق 60متری چاه گرفتار شد خودش را در پایان راه زندگی دید. مرد مغنی خوب می‌داند که شانس با او یار بوده که از آن ماجرا جان سالم به در برده است.   مرد میانسال حالا که سلامتی‌اش را به دست آورده لطف خدا و تلاش همه‌جانبه تیم‌های امدادی هلال‌احمر را عامل اصلی نجاتش می‌داند.  
صبح روز یکشنبه 16شهریورماه بود که حسین درخشان سخنگوی جمعیت هلال‌احمر کشور خبر از تلاش یک‌ساعته امدادگران این سازمان برای نجات جان یک مغنی در عمق چاهی 60 متری در شهرستان باغ ملک استان خوزستان داد. خوشبختانه این عملیات با نجات مرد مغنی به پایان رسید و فرد حادثه‌دیده با یک روز استراحت دوباره به زندگی بازگشت. حالا به سراغ این مرد مغنی رفته‌ایم که از یک‌قدمی مرگ برگشته است و خدا فرصت تازه‌ای برای ادامه زندگی و بودن در کنار خانواده‌اش را داد.   عبدالمحمد طهماسبی در مصاحبه‌ای با «شهروند» درباره جزییات ماجرای روز شنبه می‌گوید: از چند وقت قبل کار حفر یک چاه عمیق را در حیاط یک مرغداری آغاز کرده بودیم و تا عمق 60متری‌اش نیز پیش رفته بودیم. آن روز هم مثل روزهای دیگر با استفاده از دستگاه بالابر برقی به عمق چاه رفتم تا کار حفر را ادامه دهم. ساعت حدود 9 صبح بود که بعد از کندن زمین سطلی را که همراهم بود پر از خاک کردم. بعد آن را به سیم دستگاه بالابر وصل کردم تا آن را بالا بکشد و همکارم که در بیرون از چاه بود آن را خالی کند. فکر همه چیز را می‌کردم جز  این‌که دچار دردسر شوم. همان‌طور که دستگاه بالابر سطل را بالا می‌کشید ناگهان در وسط راه گیر کرد. گرفتار شده بودم و چون در عمق 60متری چاه بودم صدایم را هم از بیرون نمی‌شنیدند.   وی در ادامه می‌گوید: فقط دعا می‌کردم همکارم از بیرون چاه متوجه ماجرا شود. تنها راه برای نجاتم این بود که سطل آزاد شود و بتوانم با استفاده از دستگاه بالابر از چاه بیرون بیایم. تنها یک چراغ کوچک با خودم داشتم. در عمقی که من در آن بودم اکسیژن خیلی کمی وجود داشت و هرچه بیشتر زمان می‌گذشت همان مقدار اکسیژن کم هم از بین می‌رفت و کار به جایی رسید که بعد از 3 ساعت آن‌قدر از کم بودن هوا در فشار بودم که در حالت بی‌هوشی قرار گرفتم.   
اما بیرون از چاه اتفاق دیگری درحال رخ دادن بود. وقتی همکار عبدالمحمد متوجه گیرکردن سیم دستگاه بالابر و گرفتار شدن او شد بلافاصله موضوع را به جمعیت هلال‌احمر گزارش داد و درخواست کمک کرد.   در ادامه محسن علیزاده رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان باغملک به «شهروند» می‌گوید: باتوجه به حساسیت موضوع بلافاصله یک آمبولانس و 4 امدادگر تیم کوهستان راهی محل حادثه شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که مردی درحال حفر چاه آب، در عمق 60متری گرفتار شده است. امدادگران پس از حضور در محل حادثه یک کارگاه برپا کردند. تیم‌های هلال‌احمر در تلاشی یک‌ساعته مرد حادثه‌دیده را از مرگ نجات دادند.  عبدالمحمد از زمان نجاتش می‌گوید: کارم را تمام‌شده می‌دانستم و دیگر امیدی به زنده ماندن نداشتم. در همین زمان بود که ناگهان متوجه شدم یک طناب از بالای چاه پایین فرستاده شده است. با این‌که به خاطر کمبود اکسیژن دیگر رمقی برایم باقی نمانده بود  با هر سختی بود خودم را داخل سبد انداختم و چند بار طناب را کشیدم تا به افرادی که بالا بودند علامت بدهم. بعد از آن بود که افراد بیرون از چاه من را به طرف بالا کشیدند تا به سطل خاک رسیدم و آن را آزاد کردم و بعد از آن بود که از چاه بیرون آمدم و از مرگ گریختم.   
اما این اولین‌باری نبود که عبدالمحمد در چاه گرفتار شده بود. او می‌گوید: چند‌سال پیش نیز وقتی درحال کندن یک چاه بودم در عمق 30متری خفگی به من دست داد. آن موقع‌ها در دیواره پله می‌گذاشتیم. آن زمان هم خدا با من یار بود با سختی توانستم خودم را از چاه بیرون بکشم.   

زلزله 4/5 ریشتری در امیرآباد دامغان
یک زمین‌لرزه به بزرگی 4/5 (ریشتر) در مقیاس امواج درونی زمین در شهر امیرآباد از توابع شهرستان دامغان مردم این منطقه را به وحشت انداخت. این زمین‌لرزه در ساعت  12:42:53   به وقوع پیوست. مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان، گفت:  ساعت  10:28:55  نیز زمین‌لرزه دیگری به بزرگی 9/2 ریشتر در این شهر به وقوع پیوسته بود.  همچنین پیش از این در حوالی ساعت 2 بامداد امروز نیز دو زمین‌لرزه دیگر به بزرگی1/3 و 4/2 در امیرآباد دامغان احساس شده است. تیم‌های ارزیاب به منطقه‌ امیرآباد اعزام شدند اما گزارشی از خسارت‌های احتمالی دریافت نشده است، همچنین امروز چهار زمین‌لرزه در شهر مجن از توابع شهرستان شاهرود که بزرگترین آنها 7/4 ریشتر گزارش شده، روی داده است.

 


تعداد بازدید :  209