شماره ۷۷۰ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
تا انتخابات

انصراف حائری شیرازی از نامزدی مجلس خبرگان
نماینده استان فارس در مجلس خبرگان از نامزدی دوره بعدی این انتخابات انصراف داد. به گزارش خبرآنلاین، در اطلاعیه انصراف آیت‌الله حائری شیرازی که در وب‌سایت شخصی وی منتشر شده، آمده است: ضمن اعلام انصراف خود از نامزدی خبرگان و اعلام همراهی با استخوان‌داران در اسلامیت و انقلابی بودن و تقویت آنان و تشکر از هواداران ستاد انتخاباتی آینده‌ام و فعالیت شبانه‌روزی آنها، رئوس مطالبی را که دوست داشتم با داشتن آرای تهران از موضعی مستحکم اعلام کنم اما دانستم که دیگران چنین برنامه‌ای ندارند.

تایید صلاحیت منتجب‌نیا برای انتخابات خبرگان
قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی از تایید صلاحیت خود برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان خبر داد. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا که از غایبین در آزمون اجتهاد شورای نگهبان بود پیش از این در اظهاراتی در این‌باره گفته بود: «من در خبرگان دوم یا سوم در آزمون کتبی شورای نگهبان شرکت کردم. اما شورای نگهبان اعلام نکرد که قبول شده‌ام یا نه. بعدا در تماسی که با شورای نگهبان داشتم، گفتند نتیجه را می‌گوییم، اما غیرمستقیم اعلام کردند نمره قبولی دریافت کرده‌ام. وی اظهار کرد: من در این دوره برای شورای نگهبان سه اجازه اجتهاد فرستادم، بنابراین دیگر نیازی نیست که در جلسه آزمون به چند سوال جواب بدهم.

حدادعادل: در مورد اسامی فهرست انتخاباتی گمانه‌زنی نکنید
سخنگوی ائتلاف اصولگرایان انتشار برخی اسامی به‌عنوان لیست نهایی نامزدهای اصولگرایان را گمانه‌‌زنی دانست و گفت: فهرست اصولگرایان هنوز نهایی نشده است. به گزارش نسیم آنلاین، غلامعلی حدادعادل درخصوص برگزاری هفتمین جلسه شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان اظهار داشت: در این جلسه نتایج 3 نظرسنجی شامل نظرسنجی از تشکل‌های اصولگرا، نامزدهای اصولگرا و مردم مطرح شد و همچنین سیاست‌های کلی حاکم بر رسیدن به فهرست نهایی مورد تصویب قرار گرفت. همچنین قرار شد همایش سراسری اصولگرایان پنجشنبه این هفته ساعت 15در ورزشگاه شیرودی برگزار شود. وی با اشاره به انتشار لیستی از نامزدهای اصولگرا در روزهای اخیر در برخی رسانه‌ها به‌عنوان لیست نهایی، این اسامی را صرفا گمانه‌‌زنی دانست و گفت: فهرست اصولگرایان هنوز نهایی نشده است.

کرباسچی خبر داد: احتمال لیست مشترک اصلاح‌طلبان - اصولگرایان معتدل
غلامحسین کرباسچی در پاسخ به سوالی درباره احتمال ارایه لیست مشترک از سوی اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان معتدل با توجه به ردصلاحیت‌ها گفت: ممکن است دوستان با توجه به شرایط به چنین نتیجه‌ای برسند و لیست مشترکی را ارایه کنند. به گزارش عصر ایران، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان داخل نظام اگر حرفی می‌زنند به خاطر این است که خدای نکرده شورای نگهبان در زمان بررسی صلاحیت‌ها متهم به طرفداری از یک جناح نشود. هیچ‌یک از اصلاح‌طلبان در اهمیت شورای نگهبان و ضرورت حفظ جایگاه و موقعیت آن شکی ندارند. وی با بیان این‌که هیچ اصلاح‌طلبی به دنبال تخریب چهره شورای نگهبان نیست، خاطرنشان کرد: کسانی به دنبال تخریب چهره شورای نگهبان هستند که با دادن اطلاعات غلط یا جوسازی رسانه‌ای سعی می‌کنند حالتی را به وجود آورند که این شورا از حالت بی‌طرفی و نظارت کلی خارج شود.

مشخص شدن کاندیداهای جامعه مدرسین برای خبرگان
اسامی کاندیداهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای انتخابات خبرگان در 7 استان مشخص شد. به گزارش ایرنا، اسامی کاندیداهای مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در 7 استان مازندران، قم، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، یزد، بوشهر و چهارمحال و بختیاری به شرح زیر است: مازندران: صادق لاریجانی، نورالله طبرسی، علی معلمی، علی‌اکبر سیفی، قم: محمد مومن، کهگیلویه و بویراحمد: سیدشرف الدین ملک حسینی، همدان: غیاث‌الدین طه محمدی، سیدمصطفی موسوی همدان یزد: ابوالقاسم وافی، بوشهر: سیدهاشم حسینی‌بوشهری و چهارمحال و بختیاری: علیرضا اسلامیان. پیش از این نیز اسامی کاندیداهای مورد حمایت جامعه مدرسین در استان‌های اصفهان، خراسان‌جنوبی، مرکزی و هرمزگان مشخص شده بود.

 


تعداد بازدید :  390