شماره ۷۷۰ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
گزیده خوانی

  تأسیس مرکز تجارت برای گسترش تجارت کره‌جنوبی با ایران|  به گزارش یونهاپ، وزیر دارایی کره‌جنوبی با اشاره به لغو تحریم‌های ایران و بازشدن بازار این کشور گفت: سئول یک مرکز تجارت برای حمایت از شرکت‌های داخلی صادرکننده به ایران تأسیس کرد. در این مرکز که ازسوی نهادهای دولتی حمایت می‌شود، خدمات اطلاعاتی و مشاوره‌ای در زمینه تجارت و سرمایه‌گذاری در ایران را برای متقاضیان فراهم خواهد کرد.
  ظرفیت پورت‌های پرسرعت بیش از تقاضای مشترکان|  غلامرضا داداش‌زاده معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوریبا اشاره به این‌که ظرفیت اپراتورهای فعلی ارایه‌دهنده سرویس اینترنت باند پهن بسیار بالاتر از تعداد مشترکین آنهاست، افزود: در استان تهران، شرکت‌های خدمات انتقال‌داده‌ها (PAP) و شرکت مخابرات ایران، دو‌میلیون و170‌هزارو571 پورت پرسرعت سیمی نصب کرده‌اند درحالی ‌که تنها یک‌میلیون و686‌هزار نفر متقاضی دریافت سرویس بوده ‌اند.
  بدهی نفتی یونان به ایران تسویه می‌شود|  امیرحسین زمانی‌نیا معاون وزیر نفت از سفر رسمی «آلکسیس سیپراس» نخست‌وزیر یونان به تهران در ماه آینده میلادی خبر داد و گفت: در قالب تفاهمنامه‌ای که بین دوکشور امضا شد، بدهی نفتی یونان به ‌زودی تسویه می‌شود. بیژن زنگنه وزیر نفت پیش از این و پس از دیدار ٩ آذرماه با نیکوس کوتزیاس، وزیر امورخارجه یونان میزان بدهی هلنیک پترولیوم را ٧٥٥‌میلیون دلار عنوان کرد و با بیان این‌که مجموع بدهی شرکت‌های یونانی به ایران ٨٠٠‌میلیون دلار می‌شود، تصریح کرده بود: پیشنهادهایی درخصوص پرداخت این میزان بدهی مطرح شده است.
  لوک اویل آماده اکتشاف دو میدان نفتی در ایران|  شرکت نفت لوک اویل روسیه مطابق قرارداد مطالعه مشترک زمین‌شناسی و ژئوفیزیکی اکتشافی با ایران به اکتشاف دو میدان نفتی در منطقه دشت آبادان در خوزستان و یک حوزه نفتی در شمال خلیج‌فارس را انجام می‌دهد. به گزارش رسانه روسی ایتارتاس ارزش این قرارداد 6‌میلیون دلار است.
  روس‌ها در ایران سبزی می‌کارند| جهانگیر عرب قائم‌مقام معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از کشت فراسرزمینی انواع سبزی و صیفی گلخانه‌ای روس‌ها در ایران خبر داد و گفت: طی 6ماه گذشته که روس‌ها تقاضای واردات سبزی و صیفی از ایران داشتند و ما نتوانستیم به دلیل برخی مشکلات موجود این محصولات را برای آنها صادر کنیم. درحال حاضر روس‌ها با سرمایه‌گذاری خود گلخانه‌هایی را درکشور اجاره کرده و ضمن تأمین و مایحتاج خود در زمینه‌ انواع نهاده‌ها ازجمله بذر، کود و غیره از شرکت‌های معتبر اروپایی، به تولید انواع سبزی و صیفی می‌پردازند.
  کاهش 8/2درصدی شاخص قیمت تولید‌کننده بخش صنعت|  مرکز آمار ایران اعلام کرد: شاخص قیمت تولید‌کننده بخش صنعت در فصل پاییز 1394 به عدد 189.1 رسید که نسبت به فصل گذشته (تابستان ) 1.8درصد و نسبت به فصل مشابه در 1393 کاهش 2.8درصدی داشت.


تعداد بازدید :  374