شماره ۷۷۰ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
از سوی بنیاد برکت انجام شد
بهره‌برداری از 500 طرح با سرمایه 394‌ ‌میلیارد تومان

روز گذشته مراسم بهره‌برداری از 500 طرح بنیاد برکت، در حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد. این مراسم از طریق ویدیو کنفرانس و به‌صورت مشترک میان 27 استان کشور انجام شد.
محمد مخبر دزفولی، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در این مراسم گفت:  در قالب این برنامه
 24 طرح در 13 استان و با 394‌میلیارد تومان راه‌اندازی می‌شود، همچنین 345 واحد مسکونی با سرمایه‌گذاری 4.5‌میلیارد تومان، 40 مدرسه، 70 مسجد در 17 استان، 21 پروژه زیربنایی و در مجموع 500 پروژه در 27 استان کشور با حجم سرمایه‌گذاری 433‌میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: در شرایط تحریم دستاوردهای بزرگی داشتیم که
 در فضای پس از برجام نیز باید اقتصاد مقاومتی همچنان دنبال شود.
مخبر اضافه کرد: امروز مشکلات زیادی داریم زیرا با حذف تحریم‌ها نیز درحال مشاهده کاهش قیمت نفت هستیم و باید اقتصاد مقاومتی را ادامه دهیم و به‌دنبال اقتصاد بدون نفت باشیم.
وی با بیان این‌که ذینفع طرح‌های بنیاد برکت مردم مناطق محروم هستند، گفت: اگر کارخانه فولاد ایجاد می‌کنیم در نقطه صفر مرزی خرمشهر است یا پالایشگاه در منطقه مرزی جاسک یا چاه نفت در هویزه یا هر پروژه‌ای در منطقه محروم ایجاد می‌شود که به‌دنبال آن تاسیسات راه، برق و گاز نیز به این مناطق متصل می‌شود.
وی تاکید کرد: رویکرد بنیاد برکت ایجاد شرکت و واگذاری به بخش خصوصی است و در این زمینه با مشارکت بنیاد برکت راه‌اندازی شده که سپس به مردم واگذار شده‌اند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) افزود: با اجرای این طرح‌ها 140 فرصت شغلی ایجاد شده است که البته ایجاد شغل در مناطق محروم کار دشواری است.
مخبر گفت:  امروز 3‌هزار کارآفرین متقاضی انجام کار مشارکتی با بنیاد برکت همکاری دارند.
مخبر همچنین گفت:  800 مدرسه درحال ساخت است که عمده آنها
 به بهره‌برداری رسیده است، همچنین 2‌هزار طرح آبرسانی و برق‌رسانی در کشور برای مناطق محروم اجرا می‌شود. 428 مسجد تاکنون ساخته شده و 200‌هزار نفر در نقطه صفر مرزی خدمات بهداشت الکترونیکی دریافت کرده‌اند. همچنین 11 بیمارستان
با ظرفیت 1200 تخت در مناطق محروم با همکاری وزارت بهداشت در حال تکمیل است.
وی افزود:  همچنین 120‌میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به افراد در مناطق محروم پرداخت شده که نیمی از آن برای وام ازدواج بوده است. 564 فقره جهیزیه برای زوج‌های مناطق محروم تهیه شده و برای 41‌هزار نفر از بیماران صعب‌العلاج نسبت
 به تهیه دارو و نسخه اقدام شد.
مخبر افزود: درحالی‌که بنیاد برکت ابتدا با 3 خدمت مدرسه‌سازی، طرح‌های زیربنایی و توانمندسازی اقتصادی شروع شد، اما امروز
 15 خدمت ارایه می‌شود و 2 خدمت جدید یکی کمک به زوج‌های نابارور و دیگری جنگل‌کاری در ‌هزار هکتار زمین‌های اطراف تهران است.
مخبر افزود: تاکنون 100 هکتار از زمین‌های اطراف تهران جنگل‌کاری شده و 600 هکتار در حال اجرا است.


تعداد بازدید :  1731