شماره ۷۷۰ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
یکی از فراریان زندان فوق امنیتی کالیفرنیا ایرانی است
جایزه 50‌هزار دلاری برای دستگیری 3 مجرم فراری

فارس|  پلیس برای دستگیری یک زندانی ایرانی‌تبار که به همراه دو زندانی دیگر از زندان مردان محله اورنج کانتی لس‌آنجلس کالیفرنیا فرار کرده‌اند، جایزه 50هزار دلاری تعیین کرده است.
حسین نیری 37ساله متهم به شکنجه و آدم‌ربایی به همراه دو زندانی دیگر مظنون به قتل روز جمعه موفق شدند با بریدن میله‌های فولادی زندان و استفاده از ملحفه‌ها و حوله‌ها به‌عنوان طناب از یکی از امنیتی‌ترین زندان‌های کالیفرنیا فرار کنند. مقامات پلیس برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری این سه زندانی فراری شود، 50‌هزار دلار جایزه تعیین کرده‌اند. مقامات پلیس کالیفرنیا روز یکشنبه خبر فرار این سه زندانی متهم به قتل و آدم‌ربایی را منتشر کردند. «جف‌هالوک» کلانتر منطقه اورنج کانتی (محله‌ای که غالب ساکنان آن ایرانی‌تبار هستند) دراین‌باره گفته است: این یک فرار برنامه‌ریزی شده بوده که ممکن است هفته‌ها و ماه‌ها روی آن برنامه‌ریزی شده باشد.
این سه زندانی آخرین‌بار در ساعت 5 صبح در داخل سلول خود سرشماری شده‌اند و به گفته مقامات زندان حدود ساعت 9شب جمعه (به وقت محلی) از سلول گریخته‌اند. پلیس جنوب کالیفرنیا برای دستگیری این سه زندانی فراری بسیج شده است. این سه زندانی تحت تعقیب در سلولی مشترک زندانی بودند که در سلول‌های مجاور آن نزدیک به 60 زندانی دیگر بوده‌اند. در این زندان 900 زندانی نگهداری می‌شود و امنیتی‌ترین زندان ایالت کالیفرنیا محسوب می‌شود.
اتهام 3 زندانی فراری
حسین نیری متهم شده بود که به همراه سه نفر دیگر مالک یکی از مراکز توزیع قانونی ماری جوانا برای مصارف پزشکی را در ‌سال ۲۰۱۲ ربوده‌اند، او را به محلی که تصور می‌شده پولی را مخفی کرده باشد، برده‌اند و در آن‌جا یکی از اعضای بدن او را بریده‌اند. آقای نیری پس از این اقدام آمریکا را به قصد ایران ترک کرده و چندین ماه در آن‌جا مانده است. او سپس در نوامبر ‌سال ۲۰۱۴ میلادی در فرودگاه پراگ و در زمانی دستگیر و به آمریکا مسترد شد که قصد داشت به اسپانیا سفر کند.
دومین زندانی جاناتان تیو ۲۰ساله است که از اکتبر ‌سال ۲۰۱۳ به اتهام قتل، تلاش برای قتل و تیراندازی در منطقه‌ای مسکونی زندانی شده بود. گفته شده که پرونده او در ارتباط با باندهای تبهکار بوده است.
یکی دیگر از سه زندانی که موفق به فرار از این زندان شده، بک دونگ ۴۳ساله است که از ماه گذشته به اتهام تلاش برای قتل، حمله مسلحانه و تیراندازی در این زندان بود.

 


تعداد بازدید :  293