شماره ۷۷۰ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
صدور قرار مجرمیت برای 6 مامور پلیس

شهروند| 6 پلیس سبزواری ازسوی بازپرس دادسرای جنایی تهران مجرم شناخته شدند. این 6 مامور هنگام تعقیب و گریز یک متهم با شلیک گلوله سه نفر را به قتل رساندند.
ماجرا به بامداد روز دوشنبه چهارم آبان‌ماه برمی‌گردد. آن روز ٦ مامور پلیس یک خودرو پراید را در منطقه افسریه تهران هدف گلوله‌های مرگبار خود قرار دادند. وقتی گزارش این تیراندازی به کلانتری 157 مسعودیه مخابره شد، تیمی از ماموران وارد عمل شدند و مشخص شد ٦ مامور اداره آگاهی سبزوار عاملان این تیراندازی بوده‌اند که با اسلحه کلاشینکف به سمت این خودرو شلیک کرده بودند. بررسی‌ها نشان می‌داد ٣نفر از سرنشینان کشته شده و یک نفر دیگر به ‌شدت مجروح شده‌ است. بررسی‌ها نشان می‌داد که ماموران پلیس آگاهی به دنبال مردی قاتل بودند که يك‌ماه پیش يك دامدار را در سبزوار به قتل رسانده است. متهم پس از این جنایت به تهران گریخت و در خانه خواهر و برادرش پنهان شده بود. در تحقيقات بعدی مشخص شد نفر سومي كه گلوله به سرش خورده، از آشنايان اين دو برادر بوده كه او هم در سبزوار سابقه سرقت داشت و از مدتي قبل به اتهام زورگيري تحت تعقيب بود. پس از آن گويا همراه ٢ برادر از سبزوار به تهران آمده بود كه او نيز كشته شد. به همین خاطر ٦ مامور پلیس با نيابت قضائي براي دستگيري متهم راهي تهران شدند.
همچنین بررسی‌ها نشان داد شرور فراری به نام «ابوالفضل خالدوری» دارای سوابقی ازجمله قتل، تجاوز، شرب خمر، خریدوفروش موادمخدر و خمر در شهرستان بوده است. این شرور فراری در آخرین اقدام خود مبادرت به قتل یکی از شهروندان سبزواری کرده بود. ماموران پس از ١٠روز عملیات کنترل و مراقبت متهم را در بامداد چهارم آبان‌ماه شناسایی و از پای درآوردند.
ماموران پلیس در مقابل بازپرس منافی‌آذر پرده از جزییات ماجرا برداشتند و گفتند: «خودرو متهم را با انجام اقدامات اطلاعاتي و شگردهاي پليسي حوالي پاكدشت شناسايي كرديم. هوا تاريك بود. تصور می‌كرديم خودرو متهمان ٢ سرنشین دارد. حوالي سه‌راه افسريه به راننده ايست داديم. از آنجایی که آنها به اتهام قتل مسلحانه تحت تعقيب بودند، تصور كرديم كه اسلحه گرم دارند و به همین خاطر به سمت آنها شليك كردیم.»
بنابراین پس از تکمیل تحقیقات و بررسی‌های لازم، صبح دیروز قرار مجرمیت این 6 مامور پلیس ازسوی بازپرس منافی‌آذر صادر شد و قرار است پس از صدور کیفرخواست به‌ زودی در مقابل قضات دادگاه کیفری بایستند.


تعداد بازدید :  308