شماره ۷۷۰ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

مینی‌سریال 10 قسمتی «غیرعلنی» به کارگردانی مهرداد خوشبخت در فضایی دور از جغرافیای واقعی، قصه پسری را به تصویر می‌کشد که ورودش به انتخابات او را با حقایقی آشنا می‌کند.

فیلم «با ستاره بودن» این هفته به کارگردانی محمد عبدی‌زاده کلید می‌خورد و برای تولید در شبکه نمایش خانگی آماده خواهد شد.

پخش آنلاین آمازون در یک نبرد بزرگ خرید فیلم پیروز شد و درام تحسین‌شده فیلم درام «منچستر کنار دریا» به کارگردانی کنت لونرگان را از آن خود کرد.

فیلمبرداری جدیدترین فیلم سینمایی علی عطشانی با نام «یادم تورو فراموش» از امروز در تهران آغاز می‌شود. تمامی لوکیشن‌های فیلم در تهران قرار دارد و ۳۵ جلسه فیلمبرداری برای آن در نظر گرفته شده است. مازیار فلاحی که پیش از این حضورش در این فیلم به‌عنوان یکی از بازیگران قطعی شده بود، موسیقی متن فیلم را می‌سازد و ترانه‌ای با همین عنوان نیز در این فیلم می‌خواند.

جوایز فیلم «چند متر مکعب عشق» به کارگردانی جمشید محمودی در جشنواره «داکا» توسط یدالله صمدی در بنیاد سینمایی فارابی اهدا شد.


فیلم مستند بلند «من می‌خوام شاه بشم» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی مهدی گنجی به جشنواره فیلم «بیگ‌اسکای» آمریکا راه یافت.

دو فیلم سینمایی «مزارشریف» به کارگردانی حسن برزیده و «خسته نباشید» به کارگردانی افشین‌هاشمی و محسن قرایی از محصولات سازمان توسعه سینمایی سوره حوزه هنری در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «بنگلور» هند در بخش سینمای جهان به نمایش درخواهند آمد.

کتاب زیتون و زخم مجموعه داستان‌ها و شعرهای برگزیده جشنواره‌های «بیعت با بیداری» و «کودکان غزه» از سوی انتشارات «انجمن قلم ایرانیان امروز» به چاپ رسید.

کتاب «کاشتن رعد» دومین کتاب از مجموعه شعر معاصر کُرد است که از دفتری با همین عنوان از عبدالله پشیو، شاعر معاصر کُرد توسط نیروان رضایی گزینش و برگردان و به صورت دو زبانه (کُردی-فارسی) توسط نشر کتاب کوله‌پشتی منتشر شده است.

رابین ولز که پیش از این رمان پادشاه جنگل وی در صدر پرفروش‌های ادبیات داستانی قرار گرفته بود، به‌زودی رمان درخت ازدواج را با همکاری نشر پنگوئن روانه بازار کتاب مي‌کند.

کتاب «سلسبیل» نوشته معصومه جوادی نسب، با مقدمه رضا کیانیان و نصرالله حدادی از سوی انتشارات میراث اهل قلم منتشر شد.

رمان «قزاق‌ها» نوشته لف تالستوی با ترجمه عباس‌علی عزتی توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شد.

فیلم «امروز» ساخته رضا میرکریمی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم معنوی از جشنواره فیلم «داکا» در کشور بنگلادش شد.

مجوز تمدید کنسرت «ناگفته» به خوانندگی شهرام ناظری در شهرستان رشت صادر نشد.

مراسم ترحیم ابوالحسن نجفی، پیشکسوت حوزه ادبیات روز پنجشنبه (هشتم بهمن‌ماه) از ساعت 14:15 تا 15:45 در مسجدالرضا (خیابان خرمشهر، میدان نیلوفر) برگزار خواهد شد.

مرجان فرمانی، ژیلا هدایی، سارا خرامان، سعیده ثابتی‌نیا و طاهره زحمت‌کش تصویرگران ایرانی حاضر در این دوره از نمایشگاه بولونیا خواهند بود. طبق لیست منتشر شده در مجموع 77 تصویرگر از کشورهای مختلف به این نمایشگاه راه یافته‌اند که آثارشان 16 تا 18 فروردین 1395 در بولونیا به نمایش درخواهد آمد.


تعداد بازدید :  299