شماره ۷۷۰ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
دعوت از فیلمسازان بومی در نشست جشنواره موج

نخستین نشست خبری جشنواره فیلم کوتاه «موج» به دبیری ابراهیم حصاری صبح دوشنبه (۵ بهمن) با حضور رسول صدرعاملی، ابوالفضل جلیلی، مجیدرضا مصطفوی، حسین مهکام و ابراهیم رضوانی، معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد. در ابتدای این نشست دبیر جشنواره فیلم کوتاه «موج» با ارایه آماری از آثار ارسال شده به این جشنواره گفت: هدف از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه «موج» ایجاد پیوندی نو میان ادبیات معاصر و کهن ایران زمین با هنر سینما با مضمون «پند و اندرز و پندآموزی» است.
در این نشست رسول صدرعاملی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم کیش که با مدیریت کامران شیردل برگزار می‌شد، گفت: در سال‌های نه چندان دور جشنواره فیلم مستند کیش در این جزیره برگزار می‌شد و کامران شیردل، مدیر این جشنواره تلاش می‌کرد تا این رویداد سینمایی را به یک برند تبدیل کند اما با تغییر مدیریت‌ها این جشنواره نابود شد. حال این‌که اگر این جشنواره‌ها تداوم پیدا کند، اتفاق‌های خوبی رقم خواهد خورد.
دبیر این جشنواره در پایان گفت: حمایت از فیلمسازان بومی در جزیره کیش از سرفصل‌های حمایتی ما است و بنا داریم کارگاه‌های ویژه‌ای برای این فیلمسازان برگزار کنیم. بنابراین از همه فیلمسازان بومی دعوت می‌کنم که در این کارگاه‌های آموزشی حضور پیدا کنند و امیدوارم کارگاه‌ها تداوم داشته باشد.
تاکنون ۵۴۰ فیلمساز در سامانه ثبت نام جشنواره فیلم «موج» ثبت‌نام کرده و کد رهگیری دریافت کرده‌اند که در میان این آثار ۳۰ فیلم داستانی، ۲۰ فیلم مستند و ۱۰ فیلم انیمیشن با موضوع فیلم‌های پندآموز وجود دارد.


تعداد بازدید :  75