شماره ۷۷۰ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
خبر کوتاه

انتصاب اعضاي هيأت‌مديره انجمن دوستداران ميراث‌فرهنگي شوش
 در هفتمين دوره از انتخابات هيأت‌مديره انجمن دوستداران ميراث‌فرهنگي شوش، هيأت‌مديره جديد به مدت دو‌سال تعيين شد.
هفتمين مجمع عمومي انجمن دوستداران ميراث‌فرهنگي شوش با حضور اعضاي انجمن، نمايندگان اداره ميراث‌فرهنگي، جمعي از مسئولان و نمايندگاني از ادارات دولتي و تشكل‌هاي مردمي و فرهنگي در سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار شد.
در اين مجمع عمومي پس از انتخاب هيأت‌رئيسه موقت مجمع و ارایه گزارش از سوي اعضاي هيأت‌مديره فعلي، نامزدهاي دوره‌هفتم هيأت‌مديره و بازرسي انجمن به معرفي خود و برنامه‌هاي پيشنهادي‌شان پرداختند.
پس از اخذ رأي و شمارش آرا، منصوره فروغي‌راد، علي چناني، مهدي حيدري، عفت انعام، سيروس درويشي و عظيم كثير به‌عنوان اعضاي اصلي هيأت‌مديره انتخاب شدند.
همچنين احمد ديناروند، سهراب سكوندي و مهدي شوهاني به‌عنوان اعضاي علي‌البدل و محسن ديناروند به‌عنوان بازرس انجمن دوستداران ميراث‌فرهنگي شوش براي مدت دو‌سال به‌ترتيب با اكثريت آرا انتخاب شدند.
اين انجمن با هدف پاسداشت و اعتلاي ارزش آثار فرهنگي، تاريخي و كمك به شناساندن و گسترش نگرش به اين آثار و پژوهش و مطالعه در زمينه‌هاي گوناگون ميراث‌فرهنگي ايران‌زمين به‌ويژه كهن‌شهر «شوش» فعاليت‌هاي خود را به‌صورت رسمي از ‌سال ۱۳۷۹ آغاز كرده است.
اين انجمن مردم‌نهاد«ان‌جی‌او» غيرانتفاعي، غيرتجاري و غيرسياسي است.

راه‌اندازی کمپ درمان اعتیاد زنان در اردبیل
فرماندار اردبیل گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده کمپ درمان اعتیاد بانوان در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.
به نقل از تسنیم، جواد زنجانی اظهار داشت: کمپ درمان و اقامتی اعتیاد بانوان در اردبیل با پیگیری‌های انجام شده راه‌اندازی می‌شود تا شاهد درمان اعتیاد بانوان در اردبیل باشیم.
وی با اشاره به این‌که پیشگیری از اعتیاد یکی از اولویت‌های اساسی در مبارزه با پدیده و معضل اعتیاد است، افزود: در این راستا برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام شده است تا بتوانیم با راه‌اندازی مراکز درمان و پیشگیری شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در منطقه باشیم.
فرماندار اردبیل بیان کرد: مرکز بهبود اقامتی در اردبیل نیز با حمایت مسئولان استان و دستگاه‌های انتظامی و قضائی در اردبیل راه‌اندازی شده است و این مرکز ظرفیت پذیرش بیش از 100متقاضی را دارد.
زنجانی تصریح کرد: با همکاری بهزیستی و فرمانداری شهرستان اردبیل آموزش‌های مختلف درمان و پیشگیری اعتیاد در راستای مقابله با این معضل اجتماعی در اردبیل ارایه شده و این آموزش‌ها توسط اساتید و کارشناسان نخبه در حوزه مسائل اجتماعی انجام می‌شود.
وی با اشاره به این‌که نقش خانواده‌ها در پیشگیری و مقابله با آسیب اجتماعی اعتیاد در جامعه خطیر و حساس است، اظهارکرد: افزایش مراکز بهبودی معتادان و پیشگیری از معضل اعتیاد یک امر ضروری بوده که باید در این راستا مسئولان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و نیاز است علاوه‌بر حمایت مسئولان، خانواده‌ها نیز هوشیاری لازم را برای مقابله با این پدیده داشته باشند.

پرداخت وام به سمن‌هاي كارآفرين حوزه جوانان از امروز
مديركل مشاركت‌هاي اجتماعي جوانان وزارت ورزش و جوانان از اعطاي وام 15 ميليون توماني به سمن‌هاي كارآفرين حوزه جوانان خبر داد و گفت: سمن‌هاي كارآفرين از امروز مي‌توانند براي دريافت اين وام اقدام كنند.
رضا حجتي گفت: كليه تشكل‌هاي جوانان كه در حوزه كارآفريني مشغول فعاليت و داراي اعتبارنامه و مجوز فعاليت از سوي وزارت ورزش و جوانان هستند از امروز مي‌توانند با مراجعه به شعبات بانك قرض‌الحسنه مهر ايران از تسهيلات اين بانك بهره‌مند شوند.
وي ادامه داد: فعلا سقف اين وام 15ميليون تومان براي كسب‌و‌كارهاي كوچك در نظر گرفته شده است و تنها سمن‌ها با معرفي‌نامه معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان مي‌توانند از اين تسهيلات استفاده كنند.
مديركل مشاركت‌هاي اجتماعي جوانان، ادامه داد: اين تفاهمنامه درحال‌حاضر تنها شامل اشخاص حقوقي است و درمورد تعداد پرداخت وام محدوديتي وجود ندارد.


تعداد بازدید :  256