شماره ۷۷۰ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
رویداد

ضرورت ایجاد مرکز میکروسیستم در تبریز
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اطلاعات و میکروالکترونیک بر ضرورت ایجاد مرکز میکروسیستم در تبریز تأکید کرد.
 دکتر اسماعیل نجفی‌اقدم در نشست مرکز تحقیقات ممز، گفت: مرکز میکروسیستم تبریز باتوجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی استان می‌تواند در طول پنج‌سال آینده بخشی از نیاز کشور را در این حوزه تأمین کند. وی با اشاره به ارایه این طرح در ستاد فام استان (ستاد توسعه فناوری‌های اطلاعات و میکرو الکترونیک) اظهار کرد: ستاد فام در سیاست‌گذاری کلی این طرح مشارکت می‌کند و این طرح با تکیه بر توان اساتید و دانشجویان خبره دانشگاهی ارایه شده است.
نجفی‌اقدم، ادامه داد: مرکز میکروسیستم تبریز می‌تواند مرکز جامعی برای طراحی، تست، بسته‌بندی، ساخت مدارات مجتمع و سیستم‌های میکرو الکترومکانیکی باشد.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اطلاعات و میکروالکترونیک با اشاره به‌مقرون به‌صرفه‌بودن این فعالیت در کشور گفت: وجود متخصصان داخلی و با تجربه ادامه فعالیت در این مسیر را تسهیل خواهد کرد. وی گفت: باوجود موقعیت‌های ویژه کشورمان از لحاظ آب‌و‌هوایی برای ساخت کارخانه‌هایی در این حوزه متاسفانه تاکنون این مهم ممکن نشده است اما می‌توان در حوزه شرکت‌های بدون کارخانه در ایران فعالیت‌های قابل‌توجهی انجام داد و مدل تجاری بدون کارخانه مدل مناسبی برای کشور ما است.

دکتر شفیع‌زاد خبر داد
اجرایی‌شدن طرح گسترش اورژانس بیمارستان امام(ره) ساری
علی جعفری‌گرجی- ساری| بیمارستان آموزشی- درمانی امام(ره) ساری یکی از پر مراجعه‌ترین مراکز درمانی استان است.
رئیس مرکز آموزشی- درمانی امام‌خمینی(ره) ساری گفت:   ضریب اشغال تخت این مرکز آموزشی- درمانی بیش از 95‌درصد در طول ایام‌ سال است و این روند نیز همیشه تداوم دارد.
به‌گزارش روابط‌عمومی بیمارستان امام(ره) ساری، دکتر میثاق شفیع‌زاد گفت: ۷۶ نفر عضو هیأت‌علمی با این مرکز درمانی همکاری می‌کنند و باتوجه به ارایه خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی در اکثر گروه‌های درمانی میزان مراجعات به این مرکز درمانی بسیار زیاد است. وی ضمن تشریح روند مراجعان پاییز 94 به اورژانس این مرکز درمانی افزود: بیش از 25‌هزار نفر در تابستان به اورژانس این مرکز درمانی مراجعه کردند که در همین ارتباط بحث توسعه اورژانس این مرکز درمانی دوباره در برنامه کاری قرار گرفت.
دکتر شفیع‌زاد در ادامه با اشاره به گردشگرپذیر بودن مازندران گفت: بخشی از مراجعات اورژانس این مرکز درمانی مربوط به گردشگران است که افزایش میزان مراجعات اورژانس باعث شد بحث گسترش این بخش در برنامه کاری قرار گیرد.
وی با اشاره به فعالیت آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، ماموگرافی، ام‌آر‌آی و سی‌تی‌اسکن در این مرکز آموزشی درمانی خاطرنشان کرد: بیش از 80‌هزار نفر فقط در تابستان به این مرکز در تابستان ‌سال جاری مراجعه کردند.
رئیس مرکز آموزشی- درمانی بیمارستان امام(ره) ساری تعداد تخت‌های مصوب این مرکز را 328 تخت عنوان کرد و گفت:   315تخت این مرکز فعال است که 29تخت به آی‌سی‌یو، 10 تخت ان‌آی‌سی‌یو، 9 تخت اتاق‌عمل و 16 تخت نیز به دیالیز اختصاص داده شد و متوسط اقامت بیماران در این مرکز درمانی 3 روز است.
وی در پایان گفت: مرکز آموزشی- درمانی امام(ره) ساری مجموعه‌ای کامل از خدمات درمانی را ارایه می‌دهد که یکی از دلایل افزایش مراجعات نیز ارایه خدمات درمانی متفاوت است.

آغاز بهره‌برداري گازرساني از 18روستا در شهرستان لردگان استان چهارمحال‌وبختياري
عمليات اجرايي طرح‌هاي گازرساني به 18 روستاي شهرستان لردگان رو به اتمام است و اين پروژه‌ها همزمان با ايام‌الله دهه‌فجر مورد بهره‌برداري قرار خواهند گرفت.
به‌گزارش روابط‌عمومي شركت گاز استان چهارمحال‌وبختياري، سيامك حيدري(مديرعامل شركت‌گاز استان چهارمحال‌وبختياري) از بهره‌مندي 84درصدي شهرستان لردگان از نعمت گازطبيعي خبر داد و گفت: با افتتاح اين پروژه‌ها تعداد روستاهاي گازدار شده در اين شهرستان از 157روستا  به 175روستا خواهد رسيد. وي اذعان كرد: براي گازرساني به اين روستاها درمجموع 48هزار و 200ميليون ريال هزينه شده كه بودجه اين امر از محل عوارض گازرساني به روستاها و بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه ‌سال93   تامين شده است.
حيدري ادامه داد: براي اين پروژه‌ها كه عمليات گازرساني به آنها در ‌سال  93 و 94 آغاز شده درمجموع 50هزار و 730 متر شبكه اجرا شده که تعداد 1470 خانوار را تحت‌پوشش قرار خواهد داد. همچنين بهره‌برداري از ساختمان عمليات و پست امداد شهرستان لردگان نيز با اعتباري بالغ‌بر 16هزار و 200 ميليون ريال در دست اقدام است كه مورد بهره‌برداري قرار خواهد گرفت.


تعداد بازدید :  375