شماره ۷۷۰ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
در شرکت فولادمبارکه اصفهان
طراحی و تولید ورق گالوانیزه استحکام بالا

بهروز راعی- اصفهان| شرکت فولاد مبارکه اصفهان در راستای توليد محصولات ويژه و با ارزش افزوده بالا، موفق به طراحی و تولید ورق گالوانیزه با استحکام بالا شد.
كارشناس متالورژي و روش‌هاي توليد فولاد مباركه در اين رابطه گفت: در راستاي توسعه توانمندي‌هاي فولاد مبارکه براي توليد محصولات ويژه و با ارزش افزوده بالا واحد MPT، توليد ورق گالوانيزه فوق را با انتخاب آناليز شيميايي مناسب حدود 1.5‌درصد كربن و 0.8‌درصد منگنز و نيز پارامترهاي مناسب نورد گرم و سرد با گريد SS340 و ضخامت 0.7 و پوشش 180 گرم بر مترمربع در دستورکار قرار داد و با همکاري خطوط توليد و پشتيباني، موفق به توليد آن شدند.
عليرضا مولوي‌زاده با تأکيد بر اين‌که ورق‌هاي گالوانيزه جديد توليد شده در فولاد مبارکه نسبت به انواع مشابه قبلي، قابليت استفاده با ضخامت کمتر و استحکام بالاتري دارند، تصريح کرد: ورق‌هاي فوق با حداقل استحكام تسليم 340 مگاپاسكال و حداقل استحكام نهايي 450مگاپاسكال مطابق با استانداردASTM A653 طراحي و توليد شده که اين امر کمک مي‌کند هزينه تمام‌شده براي مشتريان کاهش و کيفيت محصول به نحو قابل‌ملاحظه‌اي افزايش يابد.
وي كاربرد اين ورق‌ها را در سقف سوله‌ها (به‌صورت سينوسي و... در حالت گالوانيزه و رنگي) و همچنين در صنايع ساختماني ذکر کرد و گفت: ورق‌هاي گالوانيزه استحکام بالا در بازار داخل و بازارهاي صادراتي از جايگاه خاصي برخوردارند.
مولوي‌زاده در پايان با تأکيد بر اين‌که مطالعات مربوط به طراحي گريد SS400 نيز در واحد MPT در دست بررسي است، از همكاري مديريت و کارکنان واحدهاي متالورژي و روش‌هاي توليد، فولادسازي، نورد گرم و سرد، برنامه‌ريزي توليد، آزمايشگاه‌ها، فروش، پشتيباني فني مشتريان و كنترل كيفي که در اين راستا همکاري کردند، تشكر و قدرداني کرد.


تعداد بازدید :  143