شماره ۳۷۴ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ شهريور
صفحه را ببند
رقابت تنگاتنگ برندها در نمایشگاه برلین برای جذب مشتری
غول‌های فناوری بهترین‌های خود را عرضه کردند
بهترین تلفن‌های هوشمند و تبلت نمایشگاه IFA-2014 به انتخاب وب‌سایت gsmarena

گروه اقتصادی شهروند، شیوا سعیدی| نمایشگاه تجاری IFA که هر ساله در برلین برگزار می‌شود، امسال مملو از خبرنگاران حوزه فناوری است که حتی قبل از افتتاح عمومی آن به آلمان سفر کرده بودند. این نمایشگاه بزرگ‌ترین رویداد فناوری اروپا محسوب می‌شود که بسیاری از کارشناسان، خبرنگاران، مدیران شرکت‌های تجاری و بازاریابی، کارمندان و حتی زنان خانه‌دار را به خود جذب می‌کند. این نمایشگاه فقط مربوط به تبلت، تلفن‌همراه و گجت‌های خارق‌العاده نیست، بلکه هر آنچه فناوری در آن به‌کار رفته را شامل می‌شود. در این‌جا به برخی از بهترین‌های این نمایشگاه اشار ه  می‌کنیم.

 بهترین تلفن‌همراه
 شرکت سامسونگ از «گلسی نوت 4» پرده‌برداری کرد که نمونه جدید فبلت‌های مجموعه گلکسی است. کیفیت صفحه نمایش تلفن همراه QHD است و دوربین 16 مگاپیکسلی نیز به آن افزوده شده است. این شرکت در نمایشگاه همچنین از «گلکسی نوت ادج» نیز پرده‌برداری کرد که مشخصات اصلی آن مانند «گلکسی نوت 4» است، اما صفحه نمایش آن وضوح 160مگاپیکسلی دارد. این گوشی توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد.   


Samsung Galaxy Edge
 در این میان شرکت سونی نیز با گوشی« Xperia Z» خودنمایی می‌کرد، اما چرخه 6 ماهه تجدید ویژگی‌های این تلفن چندان جذاب نبود. «Sony Xperia Z3 Compact» که زیباتر و شکیل‌تر است، نمونه کامل یک تلفن‌همراه برتر است. این تلفن همان ویژگی‌های «اکسپریا زد3» را به‌علاوه صفحه نمایش 5/4اینچی و وضوح 720 مگاپیکسلی داشت. با وجود این ویژگی‌ها در مقایسه با «گلکسی آلفا» و« آیفون 6»، سونی برنده نهایی است. ویژگی ضد آب بودن و اسپیکرهای جلویی دستگاه مزیت آن نسبت به دو گوشی دیگر است.

Sony Xperia Z3 Compact

همچنین موتورولا گوشی جدید«Moto X»  با بدنه فلزی و گزینه انتخاب نوع مواد پوشش تلفن (چرم یا چوب) را عرضه کرد.  ویژگی‌های برتر برای شخصی‌سازی تلفن به‌کار بردن مواد عالی و صفحه نمایش و قابلیت شنوایی هوشمند،Moto X  را از سایر گوشی‌ها متمایز کرده است.

Motorola Moto X (2014)

این درحالی است که «نوکیا/ مایکروسافت» هیچ تلفن‌همراه گرانقیمتی ارایه نکرد، بلکه گوشی‌هایی با قیمت متوسط را برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشت. 2 سال از زمان عرضه تلفن‌های لومیا 720 و 820 به بازار می‌گذرد و از آن زمان هیچ تلفن هوشمندی با قیمت متوسط در بازار ارایه نشده است. باید یادآوری کرد که لومیا 90‌درصد کل بازار ویندوز موبایل را در اختیار دارد. «لومیا 380» باریک‌ترین مدل OIS را عرضه کرده است. این گوشی با ضخامت 5/8 میلی‌متر دارای لنزهای زایس است. این تلفن با وجود نازکی دارای قابلیت شارژ وایرلس داخلی و همچنین باتری بسیار بزرگی است.  

Nokia Lumia 830

 HTC نیز در این نمایشگاه از دومین تلفن هوشمند 64 بیتی خود پرده برداشت که به نظر می‌رسد، جانشین فبلت«« Desire 816  باشد.  «HTC Desire 820» به‌صورت دو سیم‌کارت نیز موجود است و صفحه نمایش 5/5 اینچی آن با کیفیت 720 پیکسلی، 8کورتکسA53  است.  

HTC Desire 820

از سوی دیگر «هوآووی» نیز با فبلت« Ascend Mate7»  در نمایشگاه شرکت کرد. این فبلت با بدنه‌ای زیبا با صفحه‌نمایش 1080 مگاپیکسلی، پردازشگر اوکتاکور و اسکنر لمسی در پشت تلفن روانه بازار شده است.
 
Huawei Ascend Mate7

اما «لنوو» هم طرح‌های جالبی از «Vibe X2» به‌عنوان جدیدترین گوشی تلفن‌همراه خود را به نمایش گذاشت که نخستین تلفن هوشمند طبقه‌بندی شده است. بدنه این تلفن‌همراه از لایه‌های رنگی متمایزی ساخته شده که بسیار جذاب است.   

Lenovo Vibe X2
 بهترین تبلت

سونی یکی از معدود بازیگران بازار فناوری بود که تبلت به بازار عرضه کرد. تبلت کامپکت سونی«Xperia Z3 » بدنه‌ای تیغه‌مانند (4/6 میلی‌متر) و ضدآب دارد. این تبلت از Remote Play  پشتیبانی می‌کند. به عبارت دیگر می‌توان با استفاده از PS4  در صفحه نمایش آن گیم ‌بازی کرد.

Sony Xperia Z3 Tablet Compact

همچنین تبلت‌های متعددی نیز با ویندوز 1/8 به بازار عرضه شدند. « Asus Memo Pad 7 » با بدنه‌ای از فایبرگلاس، Tab S8 رنگارنگ از «لنوو» و 7 از توشیبا در این نمایشگاه معرفی شدند. این سه دارای پردازشگر کوادروکور اینتل اتم بودند که با بهای کم خدمات ویندوز را  ارایه می‌کنند، به‌خصوص توشیبا که 120 دلار عرضه می‌شود.
Asus Memo Pad 7 • Lenovo Tab S8 • Toshiba Encore mini
پوشیدنی‌های هوشمند
 طرفداران گجت‌های قابل‌پوشش از محصولات جدیدی که در این نمایشگاه عرضه شد، شگفت‌زده و خوشحال شدند. موتورولا بالاخره ساعت هوشمند« Moto 360»  را برای فروش در نمایشگاه IFA-2014 عرضه کرد. البته این دستگاه باید با «G Watch R » از ال‌جی رقابت می‌کرد. سونی نیز از اسمارت واچ 3 پرده‌برداری کرد که این ساعت مجهز به اندروید است.

LG G Watch R  

Sony SmartWatch 3
همچنین شرکت ایسوس« ZenWatch » را عرضه کرد که از گوریلا گلسD 5/2 برای محافظت بیشتر تهیه شده است.  

Asus ZenWatch
 سامسونگ نیز ساعت«Gear S»  را معرفی کرد که قابلیت برقراری ارتباط 3G را دارد. صفحه نمایش آن بزرگ و منحنی است و می‌تواند به‌طور کاملا خودکار فعالیت کند.

Samsung Gear S


تعداد بازدید :  224