شماره ۳۷۳ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۶ شهريور
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری در سفر به مشهد:
دولت از رکود عبور کرده‌است
برای رونق دست به دست هم بدهیم

حجت‌الاسلام حسن روحانی در هشتمین سفر استانی‌اش به استان خراسان رضوی و شهر مشهدالرضا(ع) سفر کرد تا جلسه هیأت دولت را همزمان با میلاد امام رضا(ع)، در جوار بارگاه ایشان برگزار کند. روحانی در این سفر یک روزه در بدو ورودش مورد استقبال آیت‌الله علم‌الهدی قرار گرفت و در فرودگاه‌ هاشمی‌نژاد در جمع خبرنگاران گفت که دولت موظف است برای حل مشکلات شهر مشهد و استان خراسان رضوی تلاش کند. او همچنین طبق برنامه از پیش اعلام‌شده به سمت حرم مقدس رضوی رفت و پس از زیارت به سخنرانی در جمع مردم مشهد پرداخت.
باید همه قوا در کنار یکدیگر باشند
به گزارش ایسنا، روحانی با بیان این‌که امروز دولت و ملت ایران وظیفه سنگینی برعهده دارند که برای اجرای آن باید همه دست به دست هم دهیم و اختلافات را کنار بگذاریم، افزود: اشکال ندارد سلایق و افکار مختلف باشد، اما توسعه کشور، تعالی اخلاق و فرهنگ جامعه باید برای همه هدف باشد.
روحانی همچنین با تأکید بر لزوم وحدت و یکپارچگی قوای سه‌گانه در کشور خاطرنشان کرد: همگان باید بدانیم که چنانچه می‌خواهیم در زمینه‌های مختلف به توسعه علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و به پیشرفت در جامعه برسیم باید همه قوا در کنار یکدیگر باشند.
او افزود: ‌دولت، مجلس، قوه قضائیه، نیروهای مسلح، مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد و همچنین احزاب و اقشار مختلف جامعه همگان باید دست‌به‌دست یکدیگر بدهیم تا جامعه به پیشرفت برسد.
رئیس‌جمهوري با تأکید بر این‌که تلاش دولت بر افزایش بیشتر وحدت و اتحاد در جامعه است، اظهار کرد: دولت تلاش می‌کند که وحدت و اتحاد در جامعه بیشتر و بیشتر باشد و اخلاق ما اخلاق محمدی، علوی و رضوی باشد.
امام هشتم
از شعار افراطیون و تندروان نترسید
روحانی در ادامه گفت: امام هشتم راهی را برمبنای تدبیر امامت برگزید و انتخاب کرد، او از شعار افراطیون و تندروان نترسید که بگویند چرا امام هشتم در برابر دعوت یک خلیفه تسلیم شده است، که او تسلیم نشده بود و نه آن‌که در برابر آن پیام دعوت، جواب رد را انتخاب کرد که آن زمان می‌توانست موجب خونریزی در دنیای اسلام و علویان در برابر عباسیان و عرب آن زمان در برابر ایرانیان شود. شرایط بسیار سخت و سنگینی در دنیای اسلام بود.
وی تصریح کرد: امام هشتم راه وسط، راه اعتدال و راه تدبیر را در زندگی سیاسی به ما آموخت، او به‌رغم این‌که پیام مأمون را رد نکرد و بعد از اصرار قبول کرد؛ در کنار قبر پیامبر آن‌چنان سخن گفت که نارضایتی خود را به گوش جهانیان رساند.
روحانی افزود: او از فرصتی که دشمن برایش ایجاد کرده بود، استفاده و بهره‌برداری کرد.
رئیس‌جمهوری گفت: خراسان با زور شمشیر اسلام نیاورد، طبرستان، قم و ری با زور شمشیر ایمان نیاورد. ایران جز بخش کوچک آن، با عشق به اسلام و با فهم بلندشان در شناخت دین راستین و خاندان رسالت و اهل‌بیت، راه اسلام و عشق به امیرالمومنین و ائمه عصمت و طهارت را برگزید.
او عنوان کرد: ایران فهیم شرافتمند، آگاه و هوشیار، خود برترین دین و بهترین راه را که راه خاندان رسالت بود برگزید و انتخاب کرد.
روحانی افزود: امام هشتم در توقفش در اهواز، فارس، در مسیر راه در قم و بالاخره در خراسان، با عشق مردم ایران فرصتی یافت تا خود را به جهانیان ابراز دارد. نیشابورش و استقبال عظیم مردم در پای منبر و سخن مولا علی بن‌موسی الرضا(ع) و آن سرخسش در آن تواضعش در برابر کلام امام و بالاخره مروش و کل خراسان بزرگ آن زمان.
وجود احزاب و افکار مختلف اشکال ندارد
روحانی با بیان این‌که رهبری اشاره کرده‌اند که وجود احزاب و افکار مختلف اشکال ندارد، گفت: ما باید یادمان باشد که همه داخل یک کشتی نشسته‌ایم و در این سرزمین یک دولت واحد حاکم است و این دولت خود را خدمتگزار همه مردم می‌داند. ما همه عاشق ایران، اسلام و خاندان رسالتیم.
رئیس‌جمهوری یادآور شد: همه یادمان باشد دولت واحد بر این سرزمین حاکم است و خدمتگزار همه مردم است، راست و چپ، این جناح و آن جناح، پیر و جوان، روستایی و شهری، مرد و زن، همه ما عاشق ایران، انقلاب، اسلام و خاندان رسالتیم و به آن افتخار می‌کنیم.
رئیس دولت تدبیر و امید افزود: دولت در یک‌سال گذشته قدم‌های بلندی برداشته و با کمک شما و هدایت رهبری قدم‌های بلندتری را نیز بر می‌دارد و در بخش‌های مختلف با کمک شما مردم ما به نقطه‌ای رسیدیم که پارسال برای ما باورکردنی نبود. توفیقات ما در سایه اتحاد و وحدت ملت به دست آمد.
باید برای رونق دست‌به‌دست هم بدهیم
روحانی همچنین با اشاره به رسیدن نرخ رشد تورم به کمتر از 20‌درصد تا پایان ‌سال 93، تأکید کرد: ما توانسته‌ایم رشد سریع تورم را مهار کنیم و بیش از آن‌که پارسال قول داده بودیم و گفته بودیم که تا پایان ‌سال نرخ تورم به 25‌درصد می‌رسد امروز می‌توانیم با قدرت بشارت دهیم که پایان ‌سال امسال ان‌شاءالله رشد تورم به مراتب پایین‌تر از 20‌درصد خواهد بود.
رئیس دولت تدبیر و امید همچنین با اشاره به قول دولت در مورد غلبه بر رکود با بیان این‌که طرح لازم برای عبور از رکود را آماده کرده‌ایم و بخش‌هایی از را كه آن به قانون نیاز داشت، تقدیم مجلس کرده‌ایم، تأکید کرد: امروز در کنار مضجع شریف علی‌بن موسی‌الرضا(ع) اعلام می‌کنیم که خوشبختانه از رکود عبور کرده‌ایم.
او افزود: محاسبات سه‌ماهه اول‌ سال 93 به ما اعلام می‌کند که دولت از رکود عبور کرده است و امروز روزی است که باید برای رونق دست‌به‌دست هم بدهیم.
روحانی تصریح کرد: امسال ما در زمینه انرژی، نفت‌وگاز شاهد تحول چشمگیری خواهیم بود.
قدم‌های بزرگی برای حل معضل آب برداشته‌ایم
رئیس دولت تدبیر و امید که در صحن جامع رضوی سخن می‌گفت، با اشاره به این‌که تا پایان‌ سال در حوزه نفت رشد هشت‌درصدی را شاهد خواهیم بود که افتخار بزرگی برای ملت ایران است، اظهار کرد: در زمینه آب که معضل اصلی کشور ماست دولت قدم‌های بسیار بزرگی در جهت مهار آب‌های مرزی و بهره‌وری آب برداشته است.
روحانی با اشاره به این‌که دولت برای امسال و چهار‌سال آینده 10‌میلیارد دلار برای آب اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر بودجه و اعتبارات گذشته دو‌میلیارد دلار برای مهار و بهره‌وری آب و صرفه‌جویی و اجرای طرح‌های مختلف اختصاص داده‌ایم و همچنین طرح‌های آبی برای استان خراسان مدنظر ماست که از آن جمله می‌توان به بهره‌برداری 3 سد در استان خراسان تا پایان ‌سال و ده‌ها طرح دیگر در جهت بهره‌وری آب اشاره کرد.
رئیس‌جمهوری با اشاره به اهمیت محیط‌زیست در ایران، گفت: محیط‌زیست در کشور ما توأم با مشکلات فراوان بوده است، اما دولت قدم‌های اولیه را برای حل این مشکلات برداشته است و امروز در شهرهای بزرگ با تبدیل بنزین، آب و هوا متفاوت شده است.
رئیس دولت تدبیر و امید از اختصاص بنزین یورو4 برای شهر مشهد در ‌سال 93 خبر داد و تصریح کرد: استفاده از 200 دستگاه اتوبوس و راه‌اندازی بخشی از مترو جزو طرح‌هایی است که در ‌سال 93 دولت آن را اجرایی خواهد کرد.
روحانی با اشاره به این‌که دولت هر خدمتی را در استان خراسان انجام دهد درواقع به مردم در سراسر ایران خدمت کرده است؛ چرا که این شهر سالانه پذیرای 25‌میلیون زائر است، تصریح کرد: خدمت به مردم خراسان درواقع خدمت به همه ایرانیان، شیعیان و عاشقان خاندان رسالت است.
او در ادامه با اشاره به این‌که امروز منطقه در شرایط سختی قرار گرفته و مسلمانان در کشورهایی همچون عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، لیبی و یمن گرفتار جنگ‌های داخلی و مداخلات قدرت‌های خارجی هستند، افزود: دولت و ملت ایران بیشترین کمک را برای نجات مردم عراق از جمله کردها، سنی‌ها و شیعیان و تمام مردم این سرزمین انجام داده است، البته در عراق مردم این کشور و مرجعیت بالاترین ایثار و فداکاری را انجام دادند اما اگر کمک دولت و ملت ایران نبود امروز شاهد استقرار امنیت نسبی در عراق و پاکسازی شهرها و مناطق از دست تروریست‌های وحشی نبودیم.  رئیس دولت تدبیر و امید افزود: اگر همت دولت و ملت ایران نبود شاهد پیروزی مردم غزه بر رژیم جنایتکار صهیونیستی نبودیم. امروز امنیت نسبی سوریه و لبنان در سایه تلاش دولت و ملت ایران بوده است.


تعداد بازدید :  227