شماره ۳۷۳ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۶ شهريور
صفحه را ببند
خبر

سیدحسن خمینی درگذشت صبیه آیت‌الله غیوری را تسلیت گفت
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی تولیت حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در پیامی  درگذشت صبیه آیت‌الله حاج سیدعلی غیوری را به ایشان تسلیت گفت.
به گزارش جماران، در بخشی از پیام تسلیت نوه امام خمینی (س) خطاب به حضرت آیت‌الله حاج سیدعلی غیوری آمده است:  درگذشت صبیه محترمه را به حضرتعالی و خانواده گرانقدر به‌ویژه همسر گرانقدر آن مرحومه برادر بزرگوار جناب حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری تسلیت می‌گویم. سیدحسن خمینی در پیام تسلیت خود از درگاه خداوند بزرگ برای آن مرحومه رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت کرد.
حضرت آیت‌الله غیوری نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر و از اعضای دفتر ایشان است.  
 
معاون رئیس‌جمهوري:  دوران درآمدهای وافر به سر آمده است
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری گفت:  درحالی دوران درآمدهای وافر سرآمده که طی هفت هشت‌سال گذشته روزهایی بود که بیش از 700‌میلیارد دلار به حساب کشور می‌آمد.  
به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت در دیدار با منتخبان اعضای شوراهای اسلامی استان خراسان رضوی در مشهد افزود:  دولت یازدهم در روزهای سخت و تنگنا، اداره کشور را به دست گرفت زیرا دیگر از درآمدهای 120میلیارد دلاری خبری نیست پس نباید به دنبال امور غیرواقعی برویم.
 معاون رئیس جمهوری تأکید کرد:  ما نیامده‌ایم فقط کلنگ بزنیم تا برای یک لحظه مردم را خوشحال کنیم.  نوبخت در ادامه همچنین گفت:  امروز کشور در شرایط تحریم به سر می‌برد یعنی از چهار‌میلیون بشکه نفتی که در روز می‌توانیم تولید کنیم فقط امکان صادرات یک‌میلیون بشکه را داریم و پولش نیز به حساب‌هایی می‌رود که نمی‌توانیم آن را به ریال تبدیل کنیم.  وی افزود: در این دوره با زورگویان جهان پنجه در پنجه هستیم که فقط در مرحله نخست مذاکرات هسته‌ای گذاشته‌اند 2/4میلیارد دلار از کل منابع بلوکه ایران آزاد شود و در دور بعدی مذاکرات نیز قرار است 8/2‌میلیارد دلار را آزاد کنند.  
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری ادامه داد:  هم‌اکنون کشور میلیاردها دلار پول دارد که در بانک‌های کشورهای دیگر است اما به‌خاطر تحریم امکان تبدیل آن به ریال نیست، همین وضع باعث شد پارسال سه‌درصد از منابع کشور حاصل نشود.
وی گفت: ما در جنگ اقتصادی با دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی هستیم که نوع مقابله با آن نیز از جنس منطق، استدلال حقوقی و روانشناسی بین‌المللی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه: خط مشی دولت یازدهم منطبق با منویات رهبری است
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تجلیل از عملکرد دولت یازدهم در مدت یک‌ساله پذیرش مسئولیت، گفت:  مشی و مرام این دولت را جدا از منویات و نظرات مقام معظم رهبری نمی‌دانیم.  
 به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علی سعیدی، در همایش‌ هادیان و نخبگان سیاسی سپاه چهارمحال و بختیاری، موضع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درخصوص دولت یازدهم را حمایت و تقویت و کمک به دولتمردان برای تحقق برنامه‌ها عنوان کرد.
 وی با تأکید بر این‌که اگر نقدی هم باشد باید منصفانه و دلسوزانه بیان شود، افزود: نباید دولت را تخریب کرد.  نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران همچنین با تجلیل از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، گفت: گام‌های خوبی برای دفاع از حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی و اثبات حقانیت نظام در این مذاکرات برداشته شده و تیم مذاکره‌کننده با جدیت در این عرصه فعالیت می‌کند.  
سعیدی با بیان دستاوردهای جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی افزود: نظام سلطه با «عمق استراتژیک» جمهوری اسلامی ایران مشکل دارد زیرا این نظام در عمر بابرکت خود به عمق استراتژیک قابل توجهی دست یافته و بدخواهان نیز از این دستاورد در هراسند.


تعداد بازدید :  147