شماره ۳۷۳ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۶ شهريور
صفحه را ببند
... افزایش ابر و رگبار در نیمی از استان‌ها

براساس نقشه‌های پیش‌یابی هوا‌شناسی طی امروز و فردا در سواحل مرکزی وشرقی دریای خزر ابرناکی، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در این مدت همچنین دریای خزر مواج خواهد بود. در استان‌های خراسان شمالی، آذربایجان غربی، شمال خراسان رضوی، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز در استان‌های تهران و سمنان نیز افزایش ابر و رگبار و رعد وبرق و وزش باد رخ خواهد داد که بارش‌ها در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شرق مازندران شدید‌تر خواهد بود. همچنین در بعد از ظهر امروز یکشنبه، در استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان رگبار پراکنده یا رعد و برق و وزش باد ادامه خواهد داشت.
روز‌دوشنبه در جنوب استان سیستان‌وبلوچستان، جنوب کرمان و برخی مناطق استان هرمزگان در ساعات بعد ازظهر تا اوایل شب افزایش ابر، وزش باد، رگبار یا رعد وبرق پیش‌بینی می‌شود. وزش باد شدید در بعضی از ساعات امروز در شرق کشور به ویژه منطقه زابل دور از انتظار نیست و در ۲ روز آینده به سبب افزایش سرعت وزش باد، پدیده گرد و خاک و کاهش دید افقی را در استان‌های ایلام و خوزستان خواهیم داشت.
آسمان تهران امروز یکشنبه کمی ابری و در بعد‌از ظهر با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲۱ و ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.  روز دوشنبه آسمان تهران کمی ابری بعد از ظهر رشد ابر در ارتفاعات و گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲۲ و ۳۵ درجه می‌رسد.
در شبانه روز گذشته بین مراکز استان‌ها، اهواز با ۴۵ درجه سانتیگراد و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری هنگام شب با حدود ۵ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای کشور بودند.

 


تعداد بازدید :  101