شماره ۳۷۳ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۶ شهريور
صفحه را ببند
ذره‌بین

جاری شدن سیل در محور بجنورد - گلستان
سیل «چشمه خان» در حدفاصل بجنورد - جنگل گلستان را در محاصره خود درآورد.
مدیر راهداری اداره کل راه‌وشهرسازی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایرنا علت بروز این مشکل را انتقال گل‌ولای به سطح جاده عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از پیشامد ناگوار برای مسافران و خودروهای عبوری، تردد در این محور از سمت جنگل گلستان به بجنورد برای مدت کوتاهی متوقف شد.
محمد مشتری با بیان این‌که این وضع از حدود ساعت 6صبح دیروز پیش آمد،گفت: ماموران راهداری به محض اطلاع از این وضعیت در محل حضور یافته و جاده را از آورده‌های سیلاب پاکسازی کردند.
محور بجنورد - جنگل گلستان در غرب استان خراسان‌شمالی، به دلیل کوهستانی بودن، دوطرفه بودن و نیز کمی عرض جاده، یکی از پرخطرترین محورهای ارتباطی کشور شناخته شده که سیل‌گیری منطقه نیز بر دامنه خطرات آن افزوده است.
مدیر راهداری اداره کل راه‌وشهرسازی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایرنا علت بروز این مشکل را جاری شدن سیلاب از ارتفاعات بالادست و انتقال گل‌ولای به سطح جاده عنوان کرد.
«محمد مشتری» ادامه داد: برای جلوگیری از هرگونه پیشامد، این مسیر از سمت گلستان به بجنورد، از حدود ساعت 6 دیروز بسته شده بود نزدیک ساعت 7 و پس از پاکسازی سطح جاده از آورده‌های سیل بازگشایی شد.

رهایی مرد حفار از عمق 60 متری چاه
مرد حفار که در عمق 60 متری چاه در روستای آبگندوی باغملک گرفتار شده بود با تلاش امدادگران هلال‌احمر خوزستان نجات یافت. به گزارش روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر خوزستان، محسن علیزاده با اعلام این خبرگفت: در پی تماس تلفنی به این جمعیت، مشخص شد که مردی درحال حفر چاه آب، در عمق 60 متری گرفتار شده است. بلافاصله با احضار تیم امداد و نجات کوهستان، یک تیم امدادی به همراه تجهیزات کامل نجات از عمق توسط یک آمبولانس به محل اعزام شدند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان باغملک تصریح کرد: این عملیات که در 15 کیلومتری شهرستان باغملک در روستای آبگندو انجام شد به مدت یک ساعت طول کشید تا مرد حفار از چاه بیرون کشیده شد.

نجات ۴۶۰ نفر از مرگ
۴۶۰ نفر در ۷۲ ساعت گذشته در ۳۰۵ عملیات امدادگران هلال‌احمر از مرگ نجات یافتند. حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر، از انجام 305 عملیات امداد و نجات در 72 ساعت گذشته در سراسر کشور خبر داد.
وی گفت: در این عملیات‌ها به 1200 نفر امدادرسانی شد و 460 نفر نیز از مرگ حتمی نجات پیدا کردند. او از درمان سرپایی 840 نفر در این عملیات‌ها خبر داد و گفت: 55 نفر که به نوعی در محلی یا وسیله نقلیه محبوس شده بودند، رهاسازی شده‌اند. وی به انتقال زمینی و هوایی 300 حادثه‌دیده به مراکز درمانی اشاره کرد و گفت که طی 72 ساعت گذشته، در حوادث مختلف دچار سانحه  شده‌اند.

16مصدوم در واژگونی اتوبوس
واژگونی اتوبوس در محور مشهد ۱۶ مجروح بر جای گذاشت.  
 در این سانحه که عصر روز جمعه اتفاق افتاد یک اتوبوس که از تربت حیدریه به سمت مشهد در حرکت بود در کیلومتر 33 محور مشهد باغچه به علت انحراف و برخورد با مانع دچار سانحه شد.
بلافاصله گروه‌های امدادی پست باغچه با کمک اورژانس، راهداری و نیروی انتظامی وارد عمل شدند. تعداد سانحه‌دیدگان این حادثه 36 نفر بوده است که 16 نفر از آنها مصدوم شدند و 11 نفر نیز توسط اورژانس و 5 نفر توسط جمعیت هلال‌احمر به بیمارستان منتقل شدند.


تعداد بازدید :  178